گروه‌های مبارز عراقی و فلسطینی، از عملیات بامدادی سپاه پاسداران حمایت کردند

استقبال مقاومت از موشک‌باران پایگاه موساد


گروه جهان/ آوار موشکی ایران در اربیل عراق که به اذعان منابع معتبر امنیتی بزرگ‌ترین مراکز اجرایی جاسوسی رژیم صهیونیستی را ویران کرده، مورد استقبال گروه‌های مقاومت قرار گرفت و آن را مشتی بر دهان صهیونیست‌ها خواندند.
به گزارش العالم، گروه‌های مقاومت در عراق و فلسطین، این حمله موشکی را آغازی برای پایان دادن به حضور نظامی و استقرار پایگاه‌های اطلاعاتی اشغالگران در عراق عنوان کردند. «کتائب حزب‌الله» عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات موشکی علیه پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل روندی است که مرحله‌ای از درگیری از نوع متفاوت را در سرزمین عراق پیش‌بینی می‌کند. ما مجدداً بر ضرورت اخراج پایگاه‌های نظامی و مقرهای اطلاعاتی خارجی از کشورمان تأکید کرده تا از بار بیشتر درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در خاک‌مان کاسته شود.»
شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش النجباء عراق نیز اعلام کرد، همین که حکومت اربیل به عناصر موساد پناه می‌دهد حق هدف گرفتن این جاسوسان را به هر طرفی می‌دهد: «عملیات اربیل لانه صهیونیست‌هایی را هدف گرفته که در آغوش خانواده‌ای معروف به مزدوری کردن پناه گرفته است. خانواده بارزانی به دشمنان عراق پناه می‌دهد تا این کشور را تضعیف و تجزیه کنند و منطقه کردستان را هم از عراق جدا کند.» او ضمن استقبال از درخواست‌ها برای تشکیل کمیته تحقیق درباره وجود پایگاه‌های موساد در منطقه کردستان عراق پس از تکذیب سران اقلیم گفت: «این کمیته می‌بایست به تحکیم حاکمیت عراق بر حکومت حاکم بر اربیل منجر شود و مانع تمرد بیشتر آنها گردد.»
سران چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز درخصوص عملیات موشکی علیه مراکز موساد در اربیل بیانیه دادند. به گزارش فارس به نقل از وبگاه المسله، در این بیانیه سران شیعیان اعلام کردند خواستار توضیح سریع مسئولان و تشکیل کمیته‌های تحقیق پارلمانی و دولتی برای روشن شدن حقیقت هستند تا از استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه جلوگیری شود. به نوشته «فارس»، همزمان «یوسف الحساینه»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: «اراده ملی مستقل در بهترین شکلش نمایش داده شد. حالا چشم‌های کسانی که به عادی‌سازی روابط روی آورده‌اند نخواهد خوابید.»
دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین(لجان المقاومه فی فلسطین) نیز اعلام کرد: «این پاسخ قدرتمند در راستای اجرای وعده‌های سپاه پاسداران ایران بود. رژیم صهیونیستی رژیمی شکننده و ضعیف است که تنها مقاومت حقیقی می‌تواند جلو آن را بگیرد و امت باید متحد شود.» جنبش المجاهدین فلسطین نیز با تبریک این عملیات اذعان داشت: «عملیات منحصر به فردی که منافع و امنیت صهیونیست‌ها در منطقه را هدف گرفت تأکید کرد که دشمن صهیونیستی را تنها زبان زور مهار می‌کند.» «احمد خریس»، مسئول دفتر رسانه‌ای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در غزه نیز به المیادین گفت: «این بمباران علیه مراکز موساد در اربیل، در حالی که دست صهیونیست‌ها را برای حملات بیشتر خواهد بست، این واقعیت را به جهان ثابت می‌کند که ایران قدرتمند بوده و هرگز حملات صهیونیست‌ها یا جاسوسی‌شان را فراموش نخواهد کرد. ایران امروز قدرتمند‌تر از دیروز بوده و قدرت کانونی در منطقه به شمار می‌رود و عزم راسخ آن در مذاکرات هسته‌ای نیز گواه این است که دوران تسلیم به پایان رسیده است.»
«ماهر مزهر»، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: «عملیات اربیل قواعد درگیری جدیدی را ایجاد کرد و این عملیات دنباله‌ای دارد. در واقع موضوع فقط مرتبط با ایران نیست بلکه به کل محور مقاومت مرتبط است. همچنین عملیات اربیل حامل پیامی آشکار به سازشگران با رژیم صهیونیستی بود.» در همین حال «عریب الرنتاوی»، رئیس مرکز مطالعات سیاسی قدس در اردن با تأیید وجود پایگاه‌های موساد در شمال عراق گفت: «در بازدیدی که ما از منطقه کردستان عراق داشتیم خودروهایی را با پرچم اسرائیل در آنجا دیدیم. ما همچنین مقرهایی متعلق به اسرائیل و امریکا را مشاهده کردیم که نزدیک شدن به آنها ممنوع بود.»
بامداد یکشنبه 12 موشک بالستیک ایرانی، مواضع رژیم صهیونیستی و امریکا را در اربیل عراق هدف قرار داد و خسارات و تلفاتی قابل توجه به مراکز جاسوسی موساد وارد آورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/4/607024/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها