ادامه خشم جهانی از اعدام 81 شیعه در عربستان


با گذشت دو روز از اعدام 81 نفر از شیعیان در عربستان، همچنان واکنش‌های جهانی به این جنایت ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم سعودی کشتار هولناکی علیه ده‌ها نفر از مردم مظلوم عربستان که در زندان‌های سیاه آل‌سعود زندانی بودند، مرتکب شده است؛ رژیم تروریست سعودی با ارتکاب این جنایت شنیع جدید، به سوابق جنایاتش و کشتار و اعدام و ریختن خون بیگناهان از یمن گرفته تا عراق، سوریه و سایر کشورهای عربی و اسلامی اضافه کرده است.» حزب‌الله در ادامه از مراجع دینی، نهادهای بشردوستانه و رسانه‌های آزاد خواست تا درباره این کشتار هولناک آل‌ سعود سکوت نکنند.
گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای تأکید کردند: «اقداماتی که پیروان اهل‌بیت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به دست حکام بنی‌سعود در سرزمین نجد و حجاز با آن مواجه هستند، دلیل روشنی بر میزان وحشیگری و تشنگی این باند به خون بوده و حتی خطر آن برای بشریت را اثبات می‌کند.»
سران چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق هم در نشستی اعدام شیعیان قطیف در عربستان را محکوم کردند و در بیانیه‌ای از سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواستند تا نقش حقیقی خود را ایفا کنند و با حفظ بی‌طرفی در پشت سیاست‌های منافع محدود و دستورات رژیم‌های حاکم قرار نگیرند. حاضران در این نشست همچنین بر لزوم شناسایی مقامات مسئول این امر و ضرورت پاسخگویی آنها در قبال این جنایت و تضمین گرفتن برای عدم تکرار چنین اقداماتی، تأکید کردند. در همین ارتباط مجلس اعلای اسلامی عراق نیز این اقدام را محکوم کرده و از ریاض خواست به منشورهای حقوق بشر احترام بگذارد.
به گزارش «شیعه نیوز»، مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با صدور بیانیه‌ای به اعدام 81 شیعه در عربستان واکنش نشان داد. این بیانیه، اقدام جنایتکارانه حاکمان بر عربستان را «سلاخی جمعی» خوانده و آن را ناشی از ناتوانی و زبونی رژیم سفاک آل سعود در حمله به یمن و رویارویی با مجاهدان دانست و اعلام کرد: «از میان برداشتن اجسام پاک مجاهدان فی سبیل‌الله از طریق اعدام خشن دسته جمعی- که دل هر انسان پاک طینتی را به درد می‌‌آورد - بزدلانه‌ترین گزینه برای شیاطین و دشمنان دین خداست.»
در همین حال «جرمی کوربین»، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس از مسئولان کشور خود خواست تا رابطه خود را با عربستان هر چه سریع‌تر قطع کنند. وی در همین ارتباط تأکید کرد: «برنامه سفر جانسون به عربستان برای انجام مذاکرات پیرامون افزایش تولید نفت غیرقابل قبول است. نظام عربستان بزرگترین عملیات اعدام دسته جمعی را مرتکب شده است و با این حال، بوریس جانسون برای سفر به عربستان فقط برای انعقاد یک قرارداد برنامه‌ریزی می‌کند. نخست وزیر انگلیس باید این سفر خود را لغو کند و به قرارداد سلاح انگلیس با دولتی که جان افراد بسیاری را در داخل کشور خود و در یمن گرفته است، پایان دهد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/4/607027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها