مجمع کدام نمادها امروز برگزار می‌شود؟


گروه اقتصادی- در راستای برگزاری مجامع سال 1400، امروز مجمع 5 شرکت سیمان مازندران (نماد سمازن)، تأمین سرمایه دماوند (نماد تماوند)، تأمین ماسه ریخته گری (نماد کماسه)، گروه صنایع کاغذ پارس (نماد چکاپا) و کربن ایران (نماد شکربن)، برگزار خواهد شد. طبق اطلاعیه‌های منتشر شده، موضوع مجمع 2شرکت افزایش سرمایه، 2 شرکت انتخاب هیأت مدیره و یک شرکت مجمع عمومی عادی سالانه در خصوص استماع گزارش هیأت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود، خواهد بود.
افزایش سرمایه «شکربن» از محل مازاد تجدید ارزیابی
این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 25 میلیارد به 638 میلیارد و 500میلیون تومان (2454درصد)، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود (زمین) افزایش دهد. افزایش سرمایه مذکور در راستای اجرای ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و به منظور اصلاح ساختار مالی و افزایش توان تأمین مالی از سیستم بانکی و سرمایه‌گذاری در بازار سهام، انجام خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است، افزایش سرمایه از این محل منجر به ورود منابع نقدی به شرکت نخواهد شد و لذا تأثیری بر درآمد و سرمایه در گردش شرکت ندارد.زمین‌های ارزیابی شده برای افزایش سرمایه شامل زمین کارخانه (شامل 4قطعه)، زمین ساختمان رامسر، زمین ساختمان گاندی، زمین میدان فاطمی (قدرالسهم یک باب آپارتمان) و زمین هفت‌تیر (قدرالسهم 2باب آپارتمان) به مساحت 128840متر مربع صنعتی، 769 مترمربع اداری و 664 متر مسکونی است.
افزایش سرمایه «سمازن» از محل سود انباشته
این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 166میلیارد و 400میلیون به 245میلیارد و 600میلیون تومان (50درصد)، از محل سود انباشته، افزایش دهد. این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج انجام شده و تأمین سرمایه در گردش انجام خواهد پذیرفت.
این شرکت در صورت عملی نشدن افزایش سرمایه، برای پرداخت بدهی‌ها و تأمین سرمایه در گردش خود با کمبود روبه‌رو خواهد شد و در نتیجه ناگزیر از استفاده از سایر منابع از جمله اخذ تسهیلات مالی می‌شود که این روش باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/10/607052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها