اخبـــــار


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
باید با جهاد تبیین در برابر اقدام رسانه‌ای دشمن ایستاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نفوذ افکار دشمن در لایه‌های مختلف را خط قرمز حاکمیتی دانست و تصریح کرد: امروز مهم‌ترین کار رسانه‌ای دشمن، ناامید کردن مردم از مسیر عزتمندانه انقلاب اسلامی و کوچک شمردن افتخارات نهضت کشور است و با جهاد تبیین باید در مقابل این راهبرد دشمن ایستاد.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در آیین پایانی هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است، وقتی یک اتفاق رخ می‌دهد نوع روایت از آن، موجب جریان‌سازی می‌شود. در حوزه‌های رسانه شاهد یک حرکت به‌هم‌پیوسته و منسجم هستیم که با یک طرح، در این میدان مبارزه قرار گرفته است. شبکه‌های معاند از هیچ دروغی ابا ندارند و با پشتوانه پول‌های غربی و عربی به میدان آمدند تا در مقابل پیام انقلاب اسلامی بایستند. اسماعیلی تأکید کرد: امروز مهم‌ترین کار رسانه دشمن، ناامید کردن مردم از مسیر عزتمندانه انقلاب اسلامی و کوچک شمردن افتخارات نهضت کشور است و جهاد تبیین باید در مقابل این راهبرد دشمن بایستد. وی ادامه داد: امروز مدیریت فضای رسانه‌ای با پنج سال پیش هم متفاوت شده است. یک مزیت مطلق را در این حوزه داریم و باید از این مزیت ، خوب استفاده کنیم، اعجاز مکتب و فرهنگ اصیلی که به آن تعلق داریم، بیان است، اعجاز پیامبر اکرم(ص) بیان قرآن بود، پیامبر اکرم(ص) در مقایسه با پیامبران پیش از خود از مزیت بیان قرآن برخوردار بودند.
عضو کابینه دولت مردمی یادآور شد: امروز دشمن به بازارهای نوین دسترسی دارد و شبکه‌ معاندین از همه ابزارها برای تأثیر بر پیام انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند. جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و... واژه‌هایی است که رهبر انقلاب برای شفاف کردن وضعیت موجود بیان کردند. جهاد تبیین باید در مقابل این راهبرد دشمن بایستد و اگر جشنواره‌ای برگزار می‌شود باید جریان هوشمند، راهبری و برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند فیلم، تئاتر، موسیقی و... را بر عهده بگیرد و اهدافش را در مقابل نقطه حرکت دشمن دنبال کند.

عقب ماندگی در کادرسازی رسانه ای
رئیس بسیج رسانه نیز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با یادآوری اینکه این رویداد از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را شروع کرد، اظهار داشت: جای خالی جشنواره طی سال‌های گذشته باعث رشد کمی و کیفی هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر شده است. رئیس بسیج رسانه همچنین بلوغ استعدادهای نو را از دستاوردهای این دوره جشنواره ابوذر عنوان کرد و افزود: ۲۱ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر رسیده و ۶۸۰۰ اثر از این تعداد در سطح استان‌ها داوری شد که در نهایت 3 هزار اثر در سطح ملی رقابت کردند. محمدیان همچنین به عقب‌ماندگی در کادرسازی رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: طی۱۰ سال‌ گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج در کادر‌سازی نیروی متخصص رسانه کار زیادی نکرده‌اند و امروز در دوران جدید فعالیت این وزارتخانه، نیازمند تلاش مضاعف برای جبران کم‌کاری‌های گذشته هستیم. رئیس بسیج رسانه با تأکید بر اینکه هنوز رسانه را در جامعه ناجی می‌دانیم، گفت: در شرایطی که رسانه زندگی می‌سازد، فقر محتوا داریم، درحالی که باید رسانه را سرباز شجاع وطن بدانیم؛ رسانه‌هایی که متعهد به انقلاب و سنگرساز بوده‌اند و در این دوره به رسانه امیدآفرین نیازمندیم.

رئیس‌ جمهور«قانون رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۶ به تأیید شورای نگهبان رسید.

طرح ترافیک حداقل 32 هزار، حداکثر 98 هزار تومان

سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل‌ونقل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به جزئیات قیمت طرح ترافیک در سال آینده با رد خبر طرح ترافیک ۱۰۰ هزار تومانی، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران شاهد افزایش ۲۵ درصدی پایه قیمت طرح ترافیک درسال ۱۴۰۱ خواهیم بود، بر این اساس قیمت پایه ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.
عمار سعیدیانفر در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه قیمت طرح ترافیک به نوع معاینه فنی و ساعت تردد بستگی دارد، گفت: زمان اجرای طرح نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ خواهد بود که در شرایط کرونایی یک خروج رایگان بعد از ساعت ۱۴:۳۰ برای رانندگان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده است، گفت: قیمت طرح ترافیک از ۳۲ هزار تومان تا ۹۸ هزار تومان متفاوت خواهد بود، به گونه‌ای که قیمت ۳۲ هزار تومان شامل افرادی می‌شود که در ساعت غیر پیک با معاینه فنی برتر تردد می‌کنند، اما قیمت ۹۸ هزار تومان برای خودروهایی است که در اوج ترافیک تردد کرده و معاینه فنی برتر هم ندارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/16/607070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها