اخبار


8 کشته تا قبل از چهارشنبه سوری

گروه حـــــوادث: انفجـــــــار نارنجک‌های دست‌سازی که برای مراسم چهارشنبه‌سوری در گوشه و کنار کشور از سوی نوجوانان و جوانان ساخته می‌شود همچنان قربانی می‌گیرد.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز از افزایش تعداد جانباختگان چهارشنبه‌سوری به ٨ نفر خبر داد و گفت: از کل 275 مصدوم حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری، ٢٣٩ نفر پس از درمان ترخیص و ٢٨ نفر بستری شدند. همچنین ٣۵ نفر نیز دچار قطعی عضو شدند. ٨١ نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده و ١٣٢ نفر دچار سوختگی شده‌اند.

مرگ پسر 17 ساله در البرز
 در تازه‌ترین حادثه‌ای که نیمه‌شب دوشنبه در خانه‌ای واقع در استان البرز رخ داد، انفجار نارنجک دست‌ساز در یک خانه منجر به مرگ پسر نوجوان و قطع دست خواهر جوانش شد.
 دکتر شهرام صیادی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت یک نیمه‌شب دوشنبه ٢٣ اسفند، خبر انفجار خانه‌ای واقع در منطقه چهارباغ و مصدوم شدن یک دختر و پسر به اورژانس استان البرز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به محل اعزام شد.
وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند در نخستین بررسی‌ها مشخص شد پسری 17 ساله در خانه‌اش در حال ساخت نارنجک دستی بوده که ناگهان مواد منفجر شده و بر اثر این انفجار، پسر نوجوان در دم جان باخته و خواهر ٢٣ ساله‌اش نیز مچ دستش قطع شده بود که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
صیادی از مردم خواست در چهارشنبه پایان سال مراقب فرزندان خود باشند تا با رعایت توصیه‌های ایمنی، نوروز را به سلامتی آغاز کنند.
گفتنی است بر اساس گزارش‌های آماری، تاکنون در استان البرز بر اثر حوادث ناشی از انفجارهای چهارشنبه‌سوری، ۱۵ نفر مصدوم و یک نفر کشته شده‌اند.

3 مصدوم در اصفهان
 در اثر انفجار ترقه در شهر اصفهان، دو دختر و یک پسر مصدوم شدند.
 فرهاد حیدری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در پی گزارش این حادثه یک کد اورژانس به محل حادثه در خیابان بازارچه اعزام شد. در این حادثه دو دختر ۲۰ و ۱۴ ساله و پسری ۱۲ ساله از ناحیه دست و پا، صورت و گوش آسیب دیدند که مصدومان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان منتقل شدند.

قطع دست پسر 15 ساله
ابراهیم عابدی، کارشناس فوریت‌های پزشکی بیمارستان مهر امام علی(ع) تکاب نیز از قطع دست نوجوان ۱۵ ساله به‌دلیل انفجار مواد محترقه دست‌ساز خبر داد.
وی ادامه داد: این حادثه به علت بی‌توجهی و بازی با مواد محترقه رخ داده و دست این نوجوان از ناحیه مچ قطع شد که این پسر مجروح برای درمان به‌دلیل نبود امکانات درمانی به شهرستان زنجان اعزام شد.

خرید با رسید جعلی

گروه حوادث:  مرد شیاد با ارائه رسید جعلی به فروشندگان کالا در فضای مجازی، 250 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در تشریح این خبر گفت: این متهم با استفاده از ارائه رسید جعلی پرداخت بانکی در خرید کالا از ۱۱ شاکی مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
دادستان قم بر هوشیاری شهروندان در معاملات خود بالاخص در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با وصول شکایات متعدد از شهروندان مشخص شد متهم در پوشش خریدار کالا‌های آگهی شده در سایت فروش کالا، با فروشندگان قرار ملاقات گذاشته و در مراجعه به آدرس اعلامی، با نشان دادن رسید واریز جعلی در گوشی خود، بدون پرداخت واقعی مبلغ، کالا را دریافت می‌کند و پس از آن گوشی را خاموش کرده و مالباخته در فرصتی متوجه می‌شود که مبلغ مورد نظر به حساب وی واریز نشده است که دیگر دسترسی به کلاهبردار ندارد.
وی اظهارات شاکیان، استعلامات قضایی بررسی خطوط تلفن همراه متهم، تصاویر دریافتی از دوربین‌های منطقه و بازجویی شعبه ۱۳ بازپرسی و تحقیقات پلیس فتا را از مدارک و شواهد کامل این پرونده خواند که منجر به اعتراف متهم به جرایم منتسب شد.
دادستان قم با اعلام اینکه متهم طعمه‌های خود را اغلب از فروشندگان یکی از سایت‌های فروش کالا انتخاب می‌کرده است، اذعان کرد: کالا‌هایی که در این پرونده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است شامل، ساعت مچی، لوازم نجاری، اسکناس و سکه قدیمی، ادوات موسیقی، گوشی و لپ‌تاپ، ضایعات، طوطی کاسکو، طلا و سکه و فرش بوده است.
وی اطمینان از انجام تراکنش واقعی با بررسی حساب و پیامک بانکی فروشنده کالا را در خرید و فروش‌ها ضروری دانست و گفت: در مناسبت‌ها که افراد مشغله‌های متعدد دارند و فرصت بررسی حساب ندارند یا در فروشگاه‌ها که معاملات زیادی صورت می‌گیرد و فروشنده نمی‌تواند تمامی واریز‌ها را چک کند، زمینه برای این نوع کلاهبرداری‌ها بیشتر فراهم می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/17/607075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها