پیکان باز هم درفینال لیگ برتر والیبال ناکام ماند

شهد قهرمانی به کام شهداب


مهری رنجبر/ بلافاصله بعد از اینکه داور سوت پایان بازی را به نشانه اعلام قهرمانی تیم والیبال شهداب یزد به صدا درآورد، مهدی مهدوی کاپیتان این تیم از سکوی داوری بالا رفت و همان جا از فرط خوشحالی چند بطری آب را روی سر خودش و همبازیانش خالی کرد. در حالی که آن طرف زمین، بازیکنان پیکان به دلیل باخت و از دست رفتن آرزوی قهرمانی، رمقی نداشتند و روی کفپوش سالن دراز کشیده بودند. از سویی ناراحتی در چهره پیمان اکبری سرمربی پیکان، پرافتخارترین تیم لیگ هم حسابی نمایان بود.
تیم شهداب یزد که شنبه با پیروزی در اولین بازی فینال، در یک قدمی نخستین قهرمانی لیگ برتر والیبال قرار داشت، دیروز و در دومین بازی فینال این فرصت را از دست نداد و کار را یکسره کرد. اتفاقی که به گفته علیرضا طلوع کیان (سرمربی شهداب) حق بازیکنانش بود. شهدابی‌ها در مجموع دو بازی اول و دوم فینال تنها در یک ست شکست خوردند تا مقتدرانه جام را بالای سر ببرند و از سویی با کسب نخستین قهرمانی، حسرت ناکامی پیکان را 7 ساله کردند. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان دیروز با درخشش سلیم چپرلی و شهروز در سرویس و اسپک، خیلی زود اختلاف‌شان را با پیکان زیاد کردند، در حالی که بازیکنان اکبری در دفاع و دریافت سرویس‌های شهداب ناکام بودند و در نهایت ست اول 25-19 به نفع شهداب تمام شد.
پیکانی‌ها در ست دوم خودشان را جمع و جور کردند و با بازی بهتر تا آخر ست بازی پایاپایی انجام دادند و 25-23 بردند تا امیدوار شوند. اما برتری آنها تنها یک ست دوام پیدا کرد و حتی ذخیره‌ها هم برای پیمان اکبری کارگشا نشدند و در مقابل شاگردان علیرضا طلوع کیان هرچه خواستند در زمین پیاده کردند. آنها ست‌های سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25- 17 و 25-18 بردند و اجازه ندادند تکلیف قهرمان این فصل به بازی سوم کشیده شود و همه چیز به سود یزدی‌ها تمام شد. در هر حال با این برد، شهد قهرمانی به کام شهداب یزد شد و حالا آنها نماینده اول ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا خواهند بود؛ آن هم بعد از انجام مجموعاً 195 بازی توسط تیم‌های حاضر در لیگ برتر. گفتنی است فینال لیگ برتر مردان به صورت 2 برد از 3 بازی برگزار شد که تیم شهداب یزد بازی اول فینال را ۳-0 و بازی دوم فینال را ۳ -1 برد تا در مجموع 2-0 برنده سری فینال شود. مهدی مهدوی کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد بعد از قهرمانی تیمش گفت: «این نتیجه درخشان حاصل کار گروهی و تمرینات سخت بود. خدا را شکر خستگی از تن بچه‌ها در رفت. امیدوارم با یک برنامه خوب نماینده مقتدری برای ایران در باشگاه‌های آسیا باشیم.»
اسماعیل نژاد امتیازآورترین بازیکن
امین اسماعیل‌نژاد بازیکن مقاومت شهداب یزد دیروز هم خوش درخشید و با 28 پوئنی که برای تیمش گرفت، امتیازآورترین بازیکن فینال شد. او با درخشش در بازی آخر ثابت کرد برگ برنده علیرضا طلوع کیان و تیم شهداب یزد بود. آرمین تشکری هم  با 15 امتیاز، بهترین بازیکن بود.
تیم شهداب یزد در مجموع ست‌های این مسابقه 98 امتیاز گرفت  که به ترتیب 62 پوئن در حمله، 9 امتیاز در دفاع، دو پوئن سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پیکان بود.پیکان هم  در این مسابقه در مجموع 79 امتیاز از  51 امتیاز حمله، هشت دفاع، سه پوئن سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم مقاومت بود.
ادای احترام به 3 مربی فقید
محمدرضا داورزنی، میلاد تقوی و وحید مرادی، رئیس، دبیر و مشاور ارشد فدراسیون والیبال به همراه بازیکنان دو تیم پیکان و مقاومت شهداب یزد دیروز به دلیل همزمانی بازی دوم  فینال با ششمین سالروز درگذشت رضا ابراهیمی، قبل از بازی با ذکر فاتحه و اهدای شاخه گل با یاد حسین معدنی، رضا ابراهیمی و حسین کاظمی به مربیان فقید والیبال ایران ادای احترام کردند.
بهترین‌های لیگ برتر
ارزشمندترین بازیکن: امین اسماعیل‌نژاد (شهداب یزد)
بهترین مدافعان میانی: رضا عابدینی (شهداب یزد)- مهدی جلوه (فولاد سیرجان ایرانیان)
بهترین مهاجمان قدرتی: پوریا فیاضی (پیکان) - مجتبی میرزاجانپور (فولاد مبارکه سپاهان)
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور (پیکان)
بهترین پاسور: محمدطاهر واردی (پیکان)
بهترین قطر پاسور: امین اسماعیل‌نژاد (شهداب یزد)

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/19/607079/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها