محمدباقر قالیباف در نشست هم‌اندیشی با جوانان:

حرکت در مسیر گام دوم انقلاب وظیفه همه ماست


گروه سیاسی/ محمدباقر قالیباف در نشست هم‌اندیشی با جوانان فعال فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور که دیروز به مناسبت روز جوان در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امام (ره) معتقد بودند کاری که مردم انجام می‌دهند باید از دخالت دولت دور باشد و دولت صرفاً باید کار بر زمین مانده و کاری را که مردم قادر به انجام آن نیستند، انجام دهد. در واقع خداباوری و مردم باوری در تمام شئون انقلاب و در جای جای تفکرات و سخنان امام (ره) نهفته بود.
به گزارش مهر، قالیباف در واکنش به صحبت‌های یکی از جوانان که به او گفت شما در سن ۲۱ سالگی سرلشکر بوده‌اید، گفت: هرگز این طور نبوده است. ممکن است از نظر سیستماتیک و جایگاهی چنین برداشتی وجود داشته باشد، اما من روزی مسئول بچه رزمنده‌هایی بودم که یک سال قبل خودم در کنار آنها قرار داشتم، من پادویی شهیدان رستمی و نظرنژاد را می‌کردم و همه عشق من این بود که یک بار حتی به قدر کمی با آنها همکلام شوم. در مثالی می‌توانم بگویم گروه‌های جهادی را که این روزها از طرف مدارس و دانشگاه‌ها برای کمک‌رسانی دور هم جمع می‌شوند نگاه کنید، در زمان جنگ هم، چنین فضایی حاکم بود.  رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بسیاری از جلساتی که حضور می‌یافتم، به من می‌گفتند یا حتی می‌شنیدم که قالیباف نمی‌تواند با آدم‌های نام و نشان‌دار و سرشناس کار کند، در پاسخ به این موضوع می‌گفتم که من با جوانان ناشناخته کار کرده‌ام و همین کار خروجی داشته است، اما باید خروجی این عملکرد را در کنار عملکردهای دیگر بگذاریم و بعد قضاوت کنیم که نتیجه کدام بهتر بوده است.
 درخواست امام(ره) از مردم برای حل مشکلات
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این انقلاب اگر به پیروزی رسید، از این بابت بود که رهبری امام (ره) را داشت؛ مردی که اولین بار در ۱۵ سالگی با او آشنا شدم و تا وقتی به یاد دارم ایشان جز برای خدا کلامی نگفتند و جز در راه خدا گامی برنداشتند.
امام خمینی به مردم تکیه و به جوانان اعتماد کرد. جوانان هم با روح بلندی که داشتند، ارتباطی وسیع و صمیمی با امام خود برقرار کردند. قالیباف اضافه کرد: در سخنرانی‌های امام ببینید که وقتی مشکلی در رابطه با مسئولان ایجاد می‌شد، امام خطاب به دستگاه‌ها مطلبی بیان نمی‌کردند، بلکه خطاب به مردم می‌گفتند «مردم! فلان قضیه را حل کنید.»
سیستم بوروکراسی در مهار کسی نیست
قالیباف در ادامه گفت: نباید به این موضوع توجه کنیم که دیگران درباره ما چه می‌گویند؟ وجدان ما باید بداند که انقلابی بودن در ما وجود دارد یا دست‌کم به سمت این ویژگی در حرکت هستیم. رئیس مجلس با تأکید بر اینکه غرض از جوانگرایی حتماً سن نیست، بیان کرد: اوایل انقلاب به اقتضای شرایط جوانان زیادی در صحنه بودند، اما باید بدانید همان زمان گروه زیادی از جوانان در خانه مانده یا به جای صحنه کار، به دنبال بوروکراسی بودند. وی عنوان کرد: سیستم بوروکراسی امروز اسب سرکشی شده که در مهار کسی نیست و این بدان علت است که این سیستم از مردم فاصله گرفته، ذینفع نهایی را جامعه نمی‌داند، مدیریت را صرفاً یک فن می‌شناسد و بدون خداباوری تفاوتی میان مدیر اسلامی و مدیر غیراسلامی قائل نیست.
جوانان فرصت خطا دارند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانان فرصت خطا دارند، گفت: بر این باور نیستیم که نباید به جوانان فرصت خطا داده شود، چرا که این ظلم به آنها است، اما من هم امروز با این سن اگر چابکی فعلی را نداشته باشم نباید در این جایگاه قرار بگیرم. مدعی هستم که در میان همه نمایندگان مجلس کسی به اندازه من وقت نمی‌گذارد، چرا که اعتقاد دارم اگر این مسئولیت را برعهده گرفته‌ام، نماینده‌ای نباید بیشتر از من کار کند.
فشار افراد مختلف برای انتصاب
وی در ادامه اضافه کرد: تک‌تک جوانان می‌توانند تحول لازم در کشور را ایجاد کنند، گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بارها در آن به نقش جوانان تأکید کرده‌اند با احیای روحیه انقلابی و جوان‌گرایی می‌تواند محقق شود و این وظیفه همه ماست که در این مسیر حرکت کنیم. رئیس مجلس همچنین با اشاره به اینکه افراد مختلفی برای انتصاب در سمت‌های مختلف به او فشار می‌آورند، گفت: روزی نیست که به وضع خود به علت شرایطی که حتی در مجلس انقلابی پیش آمده، گریه نکنم، چرا که می‌بینیم آنچه که باید باشد، نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/2/607115/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها