جزئیات جدید از انهدام مقر سری رژیم صهیونیستی در اربیل منتشر شد

واشنگتن‌پست: عملیات علیه یک هسته موساد انجام شده است


گروه سیاسی/ بامداد یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «مرکز راهبردی توطئه‌ و شرارت صهیونیست‌ها» در شمال عراق را هدف موشک‌های خود قرار داد. تصاویر مختلف ماهواره‌ای و زمینی اکنون نشان ‌می‌دهد برخلاف ظاهر محل هدف‌گیری شده که به شکل تفرجگاه ساخته شده است، این دو مکان محل فعالیت‌های مخرب بوده است. دیده شدن سه دکل مخابراتی در تصاویر مربوط به ساختمان منهدم شده و البته ساخت این مجموعه به‌صورت بسیار مقاوم و برای کاربری خاص و از پیش تعیین شده اکنون بشدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی عراقی نیز بازتاب بالایی داشته است. رسانه‌های عراقی می‌گویند این محل به‌عنوان مکانی غیرنظامی و متعلق به یک تاجر و غول املاک شناخته می‌شده است. اما حالا تصاویر و اطلاعات استخراج شده، واقعیت را عیان کرده است. روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست نیز در گزارشی با تأیید حمله موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت: «یک مقام امریکایی با اشاره به مکالمه با همتای عراقی خود گفت؛ هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد در آنجا عملیات انجام می‌داد.»
رژیم صهیونیستی: مقابله با ایران مستلزم ‌رفتار محتاطانه است!
بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در اولین صحبت خود پس از نابودی مقر جاسوسی این رژیم در اربیل عراق گفت: ایران خواهان نابودی ماست و می‌کوشد ابزارهای عملی کردن آرزوی خود را بدست آورد. وی همچنین ادامه داد مقابله با ایران در حال حاضر مستلزم «مسئولیت سیاسی، ‌رفتار محتاطانه و قاطعیت عملیاتی» است. ناظران سیاسی معتقدند بنی گانتس در این سخنان که سردرگمی او را نشان می‌دهد تلویحاً پذیرفته که مقر منهدم شده مرکز جاسوسی این رژیم بوده است.
آخرین آمار تلفات صهیونیست‌ها
شبکه المیادین روز گذشته جزئیاتی از تلفات رژیم صهیونیستی را فاش کرد. المیادین گفت: «4 افسر اسرائیلی در حمله به مقر امنیتی در اربیل کشته شدند.»
همچنین منابع موثق المیادین فاش کردند: «مقر امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مورد هدف سپاه پاسداران قرار گرفت، یک مرکز عملیاتی اصلی است و نه فرعی و نشان می‌دهد که همان ستاد مسئول عملیات تهاجمی اطلاعاتی علیه ایران بوده است.» منابع آگاه به المیادین خبر دادند: «4 افسر اسرائیلی از جمله یک زن کشته شدند و 7 نفر نیز زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم است.» این منبع همچنین گفته است: «همین ستاد در چند وقت اخیر مسئول یک عملیات اطلاعاتی و تهاجمی علیه ایران بوده است».
این منابع با اشاره به اینکه 6 پهپاد اسرائیلی در روز 23 بهمن از قلب کردستان عراق پرتاب شدند و اردوگاهی در کرمانشاه ایران را هدف قرار دادند، افزودند: «در نتیجه آن تجاوزات اسرائیل، ایران در اردوگاه کرمانشاه متحمل خساراتی شد.»
انتقام حمله پهپادی به کرمانشاه گرفته شد
همچنین یک منبع آگاه درخصوص این عملیات موشکی به شبکه العالم گفت: این عملیات در واکنش به تعرض پهپادی چندی پیش رژیم صهیونیستی به منطقه «ماهیدشت» صورت گرفته است. وی درپاسخ به این سؤال که چرا اربیل عراق برای پاسخ دادن به این رژیم انتخاب شده است تأکید کرد تعرض رژیم به ماهیدشت از اقلیم صورت پذیرفته بود و لذا بایستی از همان منطقه پاسخ دریافت می‌داشت. این منبع آگاه خاطرنشان کرد به فاصله ساعاتی محدود کشته‌شدگان و مجروحین عملیات سپاه در مقر صهیونیست‌ها در اربیل با آمبولانس هوایی از محل منتقل شدند و این درحالی است که حال برخی از مجروحین بسیار وخیم گزارش شده است. وی همچنین تأکید کرد طی چند مرحله و از مجاری مختلف نسبت به اقدامات رژیم از داخل اقلیم علیه جمهوری اسلامی تذکر داده شده است اما متأسفانه این تذکرات مستند از سوی مقامات مربوطه محل اثر قرار داده نشد.

بــــرش
نمی‌پذیریم که اقلیم کردستان تبدیل به پایگاه اسرائیلی‎ها شود

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق در کنفرانس بین‌المللی «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» در کربلای معلی تصریح کرد که «جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت، ملت و دولت عراق احترام می‌گذارد» و «حمله موشکی اخیر به اربیل نه علیه حاکمیت عراق، بلکه واکنشی علیه صهیونیست‌ها و پایگاه جاسوسی موساد بود.»
به گزارش ایرنا؛ مسجدی با مطرح کردن این سؤال که «چرا حمله علیه عین‌الاسد انجام شد؟» ادامه داد: «زیرا امریکایی‌ها ابومهدی المهندس و سپهبد قاسم سلیمانی را در سرزمین عراق به شهادت رساندند و باید پاسخی به امریکایی‌ها داده می‌شد؛ ما (در آن زمان نیز) فقط یک واکنش علیه امریکا داشتیم که در عین‌الاسد رخ داد و هدف از آن، حاکمیت عراق نبود، بلکه پاسخ به امریکایی‌ها بود» سفیر ایران در بغداد افزود: در کردستان پایگاهی برای اسرائیلی‌ها ایجاد کردند و از آنجا علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌شد. جمهوری اسلامی ایران از امنیت خودش نمی‌تواند کوتاه بیاید. بارها به مسئولان اقلیم تذکر دادیم، اما متأسفانه این پایگاه علیه امنیت ما وارد عمل شد و جمهوری اسلامی نیز علیه آن اقدام کرد.
مسجدی تأکید کرد: «این عملیات علیه پایگاه امنیتی ضد انقلاب اسلامی ایران در منطقه اربیل اقلیم کردستان بود که باید از کردستان جمع شود. بنابراین برای ما حاکمیت عراق بسیار مورد احترام است. نه من و نه شما نمی‌پذیریم که اقلیم کردستان تبدیل به پایگاه اسرائیل شود، زیرا (صهیونیست‌ها) علیه منافع دو ملت در حال اقدام هستند»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/5/607126/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها