دیگه چه خبر؟


دردسرهای مزدوری!

 خبر اول اینکه، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی متعلق به دولت انگلیس با انتشار توئیتی خطاب به خبرنگاران رسانه فارسی زبان «ایران اینترنشنال» متعلق به رژیم سعودی، نسبت به سکوت آنها در برابر جنایت اخیر آل سعود، نوشت: «اینکه کارفرمات در یک روز ۸۱ نفر رو اعدام کنه، نقض حقوق بشر نیست؟ یا رسالت خبرنگاریت لب مرزهای ایران متوقف می‌شه؟» اما موضع‌گیری خبرنگار ملکه انگلیس، علیه خبرنگاران بن سلمان طولی نکشید و او توئیت انتقادی خود را حذف کرد و در توئیت دیگری گفت که توئیت قبلی را به احترام خبرنگارانی که در حال انجام کار حرفه‌ای هستند، حذف کرده است! گفتنی است ،بسیاری از قلم به مزدهای سابق بی‌بی‌سی فارسی پس از اختلاف جدی با مسئولان این شبکه، امروز در ایران اینترنشنال مشغول وطن‌فروشی هستند.

دو تیم تروریستی از سوی وزارت اطلاعات منهدم شد

 خبر دیگر اینکه، دو تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) متلاشی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) دو تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه متلاشی شد. با اقدامات وزارت اطلاعات، شش تروریست مسلح که با مأموریت ترور چند نفر از اتباع خارجی شاغل در طرح‌های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند، شناسایی و بازداشت شدند. علاوه بر آن، تیم پشتیبان تروریست‌های یادشده نیز متلاشی شد.

شورای نگهبان مستثنی شدن خود را مغایر قانون دانست

 شنیدیم که،شورای نگهبان مستثنی شدن خود از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش‌بینی شده در قانون را رد کرد. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: شورای نگهبان امروز (۲۳ اسفندماه) در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مستثنی شدن خود را از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش بینی شده در قانون، مغایر قانون اساسی شناخت.

فشار ابوظبی و تل‌آویو به واشنگتن در ارتباط با برجام

 با خبر شدیم که، پایگاه اینترنتی شبکه امریکایی «بلومبرگ» در گزارشی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی در حال لابیگری با ایالات متحده برای تدوین استراتژی امنیتی برای منطقه غرب آسیا در صورت احیای برجام هستند که به ادعای این گزارش، جنگ در اوکراین و افزایش قیمت نفت، اهرمی برای به دست آوردن تضمین‌هایی به آنها داده که در سال ۲۰۱۵ نتوانستند دریافت کنند.  به گزارش فارس، بلومبرگ به نقل از پنج فرد مطلع با موضوع که به‌دلیل خصوصی بودن بحث‌ها نخواستند نامشان فاش شود، افزود: ابوظبی و تل‌آویو خواستار رویکردی منسجم هستند که شامل تقویت دفاع موشکی و اشتراک اطلاعات است.  طبق این گزارش، سه نفر از این افراد گفتند که اسرائیل و امارات به طور جداگانه با مقامات دولت بایدن تماس گرفته‌اند، اما در میانه نگرانی از اینکه ایران از درآمدهای نفتی که در نتیجه توافق به آن دسترسی پیدا می‌کند، برای انتقال وجوه بیشتر به «گروه‌های نیابتی مسلح در سراسر خاورمیانه» استفاده کند، با یکدیگر هماهنگی می‌کنند.

تمامی وبسایت های دولتی اسرائیل از دسترس خارج شدند

 خبر رسیده که،رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تمامی وبسایت‌های دولتی اسرائیل از دسترس خارج شده‌اند. به گزارش المیادین ، این رسانه ها اعلام کردند که وزرای کابینه، امکان باز کردن وبسایت های دولتی را ندارند. به نوشته رسانه های صهیونیستی مشخص نیست که در این مرحله چه چیزی باعث اختلال در وبسایت های دولتی اسرائیل شده است. پیشتر گروه هکری «عصای موسی» (Moses_Staff) موفق شده بود با حمله به مراکزی در فلسطین اشغالی نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. آبان ماه گذشته نیز سایت یک شرکت حمل و نقل عمومی، یک موزه کودکان، وبلاگ رادیوی سراسری اسرائیل و... از دسترس خارج شدند. یک گروه هکری  با نام سایه سیاه مسئولیت این حمله سایبری را به‌عهده گرفت.

سناتورهای امریکایی بازهم در مخالفت با برجام بیانیه صادر کردند

 دست آخر اینکه، ۴۹ نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که از تلاش‌های دولت «جو بایدن» برای بازگشت به برجام حمایت نمی‌کنند. منابع خبری نوشته‌اند، همه نمایندگان جمهوریخواه در مجلس سنای امریکا غیر از «راند پال» از این بیانیه حمایت کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «طبق گزارش‌های مطبوعاتی، دولت بایدن ممکن است بزودی به توافقی با ایران برای رفع محسوس تحریم‌ها علیه این کشور در ازای ایجاد برخی محدودیت‌های کوتاه‌مدت علیه برنامه هسته‌ای ایران برسد.» قانونگذاران امریکایی مدعی شده‌اند، دولت بایدن قصد دارد به موجب توافق جدید، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های حمایت از «تروریسم» یا «نقض حقوق‌بشر» را نیز رفع کند. آنها همچنین نوشته‌اند، محدودیت‌هایی که در توافق جدید علیه ایران در نظر گرفته شده از متن اصلی برجام که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ مورد توافق قرار گرفت، کمتر است. سناتورها مدعی شده‌اند که توافق جدید، بشدت تلاش‌های امریکا برای رسیدن به یک «توافق طولانی‌تر و قوی‌تر» را تضعیف خواهد کرد. آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند، چنانچه دولت بایدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای را رفع کند، کنگره دنبال وضع مجدد این تحریم‌ها خواهد بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7873/5/607127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها