اخبــــار


وزیر بهداشت:
حماسه مدافعان سلامت در دوران کرونا با زبان هنر به تصویر کشیده شود

وزیر بهداشت عصر روز گذشته به همراه معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت و نیز تعدادی از عوامل سازنده فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تماشای این فیلم نشست.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی پس از تماشای این فیلم که مربوط به بخشی از زندگی شهید مهدی باکری است، اظهار داشت: با دیدن این فیلم، تمام خاطرات ما از دوران دفاع مقدس، زنده شد. افسوس خوردیم که آن دوران خوب، گذشت. به تصویر کشیدن حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان، یک هنر بزرگ است. نسل جوان ما از حماسه‌های آن دوران، فیلم‌ها و آثار زیاد و با کیفیت بالایی ندیده‌اند. دفاع مقدس، یک حماسه ویژه بود و هیچ جنگی در دنیا همانند این جنگ نبود، چراکه تقریباً اکثر کشورهای دنیا در مقابل ایران ایستادند.
وی افزود: از هنرمندان تقاضا داریم که آثار و فیلم‌هایی در مورد رشادت‌های نیروهای حوزه سلامت در بهداری رزمی دوران دفاع مقدس بسازند. شهدای بزرگی در بهداری رزمی تقدیم انقلاب شدند که هر کدام از آنها می‌توانند موضوع یک فیلم باشند. در ابتدای مسئولیت ما، روزانه بیش از 700 نفر قربانی و بیش از 50 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شدند و جامعه پزشکی، شبانه روز تلاش کردند. تقاضای ما این است که حماسه‌های نیروهای حوزه سلامت در مقابله با کرونا نیز با زبان هنر برای جامعه به تصویر کشیده شود.

۲۹ فوتی و شناسایی یک‌هزار و ۸۹۵ مبتلای جدید کرونا در کشور

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته یک‌هزار و ۸۹۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۲۹ بیمار نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند.
یک هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستا‌ن‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۹ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/20/610072/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها