اخبار


قاتلان جوان بسیجی دستگیر شدند

گروه حوادث: عاملان به شهادت رساندن جوان بسیجی در بندر امام خمینی با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان ماهشهر شناسایی و دستگیر شدند.
سهراب حسین‌نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در تشریح این خبر به فارس گفت: اسفند سال گذشته در پی سرقت یک موتورسیکلت از مقابل پایگاه مقاومت بسیج در شهرک مقداد بندر امام خمینی، یکی از بسیجیان به‌نام علیرضا دریس به تعقیب سارقان پرداخت اما توسط سارقان مسلح هدف گلوله جنگی قرار گرفت و به شهادت رسید. پس از این حادثه شناسایی و دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با تلاش و کار شبانه‌روزی و همچنین اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارآگاهان زبده پلیس آگاهی شهرستان، در نهایت محل اختفای اعضای باند 5 نفره سارقان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی طی چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی همگی دستگیر شدند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح شورشی وینچستر به کار رفته در سرقت مسلحانه منجر به قتل و چند دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آنها استفاده می‌کردند کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به سرقت مسلحانه که منجر به قتل بسیجی شد، اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

پسر کوچولو فرشته نجات پدر شد

گروه حوادث: پسر ۵ ساله وقتی متوجه تشنج پدرش شد با اورژانس تماس گرفت و او را از مرگ نجات داد.
لقمان محمدی تکنیسین‌ شیفت اورژانس شهرستان روانسر در تشریح این عملیات عجیب به فارس گفت: پسر بچه‌ای به‌نام آرین ۵ ساله ساعت یک و نیم بامداد با اورژانس ۱۱۵ شهرستان روانسر تماس گرفت و درخواست کمک برای پدر بیمار خود کرد.
وی گفت: با توجه به سن پایین کودک و اینکه امکان اعلام دقیق آدرس را نداشت با پرسیدن چندین سؤال به سختی توانستیم آدرس احتمالی خانه‌شان را پیدا کنیم.
این تکنیسین اورژانس افزود: پس از اعزام به محل دوباره با شماره تماس گرفته شد و از پسر بچه خواستیم با شنیدن صدای آژیر و دیدن آلارم آمبولانس به جلوی در منزل بیاید که بعد از حدود ۲۰ دقیقه جست‌وجو در کوچه‌های اطراف متوجه حضور کودک در کوچه شدیم.
محمدی با بیان اینکه بیمار مردی ۳۷ ساله با سابقه تشنج بود، ادامه داد: این پدر با حملات مکرر تشنج روبه‌رو بوده که این پسر کوچولو وقتی برای بوسیدن شبانه پدر به اتاق وی رفته بود متوجه حال پدرش شده و با اورژانس تماس گرفته بود.
وی عنوان کرد: اقدامات اولیه اورژانس انجام و بیمار برای سپری کردن مراحل درمان به درمانگاه منتقل شد؛ این عملیات یک ساعت و نیم طول کشید.

سقوط پاراگلایدر و مرگ مسافر

گروه حوادث: سقوط پاراگلایدر در مسیر کوه فیله‌ قوس در مریوان منجر به مرگ مسافر و مصدوم شدن خلبان شد.
عصر روز شنبه دو پسر جوان سوار بر پاراگلایدر روی کوه فیله‌ قوس مریوان در حال پاراگلایدرسواری بودند که کنترل خود را از دست دادند و به‌دلیل سقوط، مسافر آن جان خود را از دست داد و خلبان هم مصدوم شده است.
کامران رحیمی، مسئول انجمن ورزش‌های هوایی شهرستان مریوان در این باره گفت: خلبان این پاراگلایدر جوان 14 ساله‌ای به نام ژوبین فرزند یک مربی پاراگلایدر بوده که خودش مجوز پرواز نداشته و غیر قانونی پرواز کرده باعث کشته شدن یک نفر شده است.   در این حادثه خلبان به‌دلیل نداشتن مهارت کافی، شرایط هوایی نامناسب و تجهیزات فرسوده دچار سقوط از فاصله ۶۰ متری شده است. حادثه سقوط پاراگلایدر در محوطه پروازی زریوار در ساعت 20و17 دقیقه عصر شنبه در مسیر پروازی این دریاچه اتفاق افتاد که متأسفانه در این حادثه ناگوار مسافر این پرواز به نام برهان که جوانی ۲۵ ساله بود فوت کرد و خلبان پاراگلایدر نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسئول انجمن ورزش‌های هوایی شهرستان مریوان با بیان اینکه این پرواز بدون هماهنگی انجمن انجام شده است، عنوان کرد: متأسفانه سایت‌های پروازی در تمام ایران نظارت خاصی ندارند و مانند سالن‌های ورزشی که دروازه ورودی خاصی دارند و قابل کنترل است، این رشته ورزشی این امکان را ندارد.

تصادف مرگبار 4 پسر نوجوان با پژو

گروه حوادث: واژگونی یک دستگاه سواری پژو در مسیر روستایی شهرستان اشکذر منجر به مرگ و مصدوم شدن 4 پسر نوجوان شد.
سرهنگ رحیم حاجی ده‌آبادی رئیس پلیس راه استان یزد در این باره به ایرنا گفت: در این حادثه سرنشینان خودرو چهار پسر نوجوان کمتر از ۱۵ سال و فاقد گواهینامه بودند که یکی از آنها در دم جان خود را از دست داد، یک نفر دیگر دچار ضایعه نخاعی شد، نفر سوم دچار ضربه مغزی و نفر چهارم بشدت زخمی شده است.
به گفته وی این حادثه در مسیر روستاهای همت آباد به صدر آباد شهرستان اشکذر رخ داد و علت آن ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به‌دلیل سرعت زیاد بوده است.
وی به والدین توصیه کرد به هیچ وجه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو را در اختیار افراد فاقد گواهینامه قرار ندهند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/22/610082/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها