اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما برگزار شد



فرهنگی/ تشکیل اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما و اعلام مصوبات شورای راهبردی اکران برای عید فطر از اخبار مهم روز گذشته حوزه سینما بود. در اولین جلسه «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» که شنبه 27 فروردین‌ماه با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد بر تشکیل دبیرخانه دائمی، تدوین آیین‌نامه و تعریف شرح وظایف و مأموریت‌ها تاکید شد. قرار است این جلسات به‌صورت
دو هفتگی و در موارد خاص به‌صورت جلسات فوق‌العاده پیگیری شود. خلأ شورای حرفه‌ای سینما و ضرورت تشکیل شورایی مبتنی بر مسائل و نیازهای سینمای ایران، سرفصل صحبت‌های رئیس سازمان سینمایی در اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما بود. محمد خزایی در این باره گفت: «در شرح وظایف و راهبرد اجرایی و عملیاتی شورای اخلاق حرفه‌ای سینما، گستره وسیعی از مسائل، موضوعات و مشکلات سینما، خانواده سینما و صنوف قابل رصد، بررسی و پیگیری است. ولی مهم‌ترین وظیفه این شورا، تدوین آیین‌نامه‌ای است که موجبات رشد، تعالی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای را در سینما فراهم آورد.» رئیس سازمان سینمایی درخصوص بیانیه زنان سینماگر هم خاطرنشان ساخت: «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما، مدافع حقوق همه خانواده و اعضای صنوف سینمایی است و بدون شک، منزلت و حقوق بانوان سینما از دغدغه‌ها و اولویت‌هایش به شمار می‌آید.» طبق گفته خزاعی، حوزه فعالیت و تصمیم‌گیری این شورا فراتر از موضوعات صنفی است و طبیعی است مسائل و موضوعات صنفی نخست در نهاد صنفی یعنی خانه سینما رسیدگی و داوری می‌شود و چنانچه، در مواردی مطالبات و اقدامات در شورای صنفی منجر به نتیجه نشد از طریق شورای اخلاق حرفه‌ای سینما و سایر مجاری حقوقی و قانونی اقدام خواهد شد.
اعلام مصوبات شورای راهبردی اکران و اکران عید فطر
همچنین جلسات شورای راهبردی اکران با حضور رئیس سازمان سینمایی به طور منظم برگزار می‌شود و علی سرتیپی، رئیس کانون پخش‌کنندگان سینما و سخنگوی شورای راهبردی اکران از آخرین مصوبات و فعالیت‌های این شورا خبر داده است. به گفته سرتیپی، مقرر شده تا پخش‌کنندگان نهایتا تا ۳۰ فروردین‌ماه فیلم‌های دارای پروانه نمایش معتبر مورد نظر را برای اکران عید فطر و اکران ۲ و ۳ عید نوروز به دبیرخانه کانون پخش اعلام کنند. رئیس کانون پخش‌کنندگان سینما و سخنگوی شورای راهبردی اکران همچنین از تنظیم قرارداد تیپ بین پخش‌کنندگان و سینماداران خبر داده است. طبق گفته او این قرارداد در سامانه سمفا بارگذاری شده و مبنای اصلی کار خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/31/610111/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها