«سرزمین من» سفری زیبا به سرزمین ایران است


مولود عظیم پور
گالری دار و کارشناس نقاشی
«سرزمین من» نام نمایشگاه مجازی انفرادی نقاشی های اکبر دقیق افکاراست که از روز جمعه 26 فروردین ماه در گالری رها دیزاین به نمایش در آمده است.
این هنرمند پیشکسوت در شمار اولین هنرمندان رئالیست به حساب می‌آید که آثارش سفری زیبا به سرزمین ایران است. او شیوه‌های بیانی و راه‌های جدیدی را در خلق آثارش برای شناخت ایران جست‌و‌جو می‌کند که تصورات سنتی در باب آثار رئالیست را به نحو دیگری ارائه می‌دهد، جدا از ثبت نگاه یک لحظه.
 دقیق افکارکه کارشناس مدیریت صنعتی از کشور امریکا و اهل شیراز است، هنرمند افتخاری در گالری رها دیزاین است و تا کنون بیش از 20 نمایشگاه گروهی به‌صورت بین‌المللی و انفرادی در این گالری داشته است و همچنین، شرکت در نمایشگاه‌های متعدد نقاشی در شهرهای پنساکولا و سانفرانسیسکو امریکا داشته و آثارش را به‌صورت فردی به گردشگران سایر کشورها در 17 سال اخیر فروخته است. او همچنین در جشنواره‌های جهانی آبرنگ در شهر فابریانو ایتالیا، لندن، ایران، لهستان و امریکا شرکت داشته است.
در این نمایشگاه از ایشان 10 اثر به نمایش گذاشته خواهد شد و البته پیش‌تر مجله دیجیتالی در مورد نگرش و آثار ایشان در این گالری به نمایش گذاشته شده است. آثار اکبر دقیق افکار به روش رئالیسم و با تکنیک آبرنگ اجرا شده است، در ابعادی متوسط روی مقوا و همچنین آثار ایشان در کتاب «کاشان من» نوشته آرش نورآقایی توسط انتشارات گیل گمش منتشر شده است.
آثار اکبر دقیق افکار، آثاری بی‌بدیل در شناخت و معرفی گوشه گوشه کشور ایران است و این نمایشگاه هم گوشه‌ای از همین شناخت از بناهای تاریخی ایران و مشاغل ایرانی است. آثار او که در آن ایران نمایان است با نام‌های خانه‌ای در محله لب آب شیراز، پاییز در خانه، درخت گردو، پرتو افشانی ماه بر صحنه تاریخ، خانه سعادت بافت تاریخی شیراز، رقص سنگ و آب در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش در آمده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/32/610122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها