هنرمندان در فضای مجازی


اطلاع‌رسانی درباره تئاترهای روی صحنه، فیلم‌های در حال اکران یا پشت خط اکران، کتاب‌هایی که وارد بازار نشر شده‌اند و اجراهای موسیقی مؤلفه تکرار شونده و مشترک فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است.

حسرت سه ساله
محسن مؤمنی شریف با انتشار تصاویری از رسم هر ساله دیدار رهبر انقلاب با جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در شام ولادت امام حسن مجتبی (ع) (پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان) از حسرت سه ساله جای خالی این مراسم به علت شیوع کرونا نوشته است: «ای خدا این وصل را هجران مکن، امشب، سومین سال پیاپی است که محفل انس شاعران با امینِ ادب و هنر برگزار نمی‌شود. نفرین بر کرونا!»

چهره‌ها
 بهروز غریب‌پور از راه‌اندازی دوره آموزشی آواگری با همکاری آهنگسازان اپراهایش خبر داده و درباره این فن نوشته است: «آواگران را من تعمداً برابر با عنوان خواننده، بازیگر به کار برده‌ام تا وظیفه دوگانه یک خواننده را در اپرا گوشزد کنم: خواننده اپرا از یک سو باید دارای وسعت صدا و صدای زیبا و مسلط به ردیف‌های آوازی باشد و از سوی دیگر بازیگری بداند و عواطف و احساسات نقش را منتقل کند. در اپرای حافظ با آهنگسازی امیر پورخلجی، من برای اجرای نقش امیر مبارزالدین از بابک صبوری که اشقیا خوان قدری در تعزیه است و محمد اسماعیلی استفاده کردم تا این سنت آواگری بومی را در هنر نوپای اپرای عروسکی بکار بگیرم، اما از میان خوانندگان این نسل اسحاق انور، مهدی امامی، حسین علیشاپور و...دارای این قدرتند.»

منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به هت تریک مهدی طارمی در دیدار پورتو مقابل پورتیموننزه و حرکات خوشحالی پس از گلش، در اینستاگرام نوشت: «باریکلا بهت داداش. چه‌قدر محترمانه پاسخ منتقدانت را دادی. با سه تا گل و آقای گلی تا این لحظه. به امید درخشش تو ستاره بوشهری ایران در جام‌جهانی.»

سمیرا حسن‌پور، بازیگر نقش گلین‌خاتون در سریال «جیران» با انتشار عکسی از مریلا زارعی در نقش مهدعلیا، مادر ناصرالدین‌شاه با بازی بهرام رادان در این سریال، تولد ۴۸ سالگی او را تبریک گفت. مریلا زارعی، متولد ۲۵ فروردین است. او علاوه بر «جیران» حسن فتحی، سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی را در یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی دارد.

جمشید هاشم‌پور با انتشار ویدیویی از پشت صحنه فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی از امیدهایش برای اکران این فیلم نوشت: «احترام به علاقه‌مندان دهه شصت و هفتاد سینمای ایران، شایان ذکر است. در این سال‌های سینمای ایران که به نادرستی ژانر اکشن و قهرمان پروری از سینمای ایران حذف شد، عادل تبریزی با نگارش فیلمنامه «گیج گاه» در سال ۹۵ هوشمندانه به ظرافت‌های سینمای دهه شصت و هفتاد بخصوص به آثار اینجانب پرداخت کرد که این اثر در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر مورد استقبال قرار گرفت. به امید اکران فیلم «گیج گاه» و درخشیدن این فیلم.»

دیگه چه خبر
نخستین عکس از پیمان معادی بازیگر فیلم سینمایی «برادران لیلا»، اثر راه‌یافته به بخش رقابتی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، در نقش منوچهر برادر لیلا با بازی ترانه علیدوستی، منتشر شد. پیش‌تر عکس‌هایی از نوید محمدزاده در نقش علیرضا و محمد علیمحمدی در نقش فرهاد، دیگر برادران لیلا منتشر شده بود. سعید روستایی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «برادران لیلا» این عکس را منتشر کرده است. دیگر بازیگر این فیلم، سعید پورصمیمی، بازیگر پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون است.


به مناسبت رونمایی از نسخهٔ جدید سایت نشر ثالث، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های این نشر را با ۱۵ درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی ثالث تهیه کنند. این خبر را صفحه اینستاگرام این انتشارات به اشتراک گذاشته است.




صد و چهل ‌‌و پنجمین داستان شنیدنی رادیو گوشه در راه است. طبق خبری که اینستاگرام این رسانه منتشر کرده ‎کتاب شنیدنی «‌پیش ازآنکه قهوه سرد شود» نوشته‌ توشیکازو کاواگوچی با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان ‎و صدای هومن خیاط بزودی در رادیو گوشه منتشر می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/32/610124/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها