مهدی طارمی با هت تریک و پاس گل، پاسخ سختی به منتقدانش داد

هیس! شعبده‌بازها گل می‌‌زنند


گروه ورزشی/ گلزنی‌های مهدی طارمی در لیگ برتر پرتغال و فوتبال اروپا با لباس پورتو، مدت زیادی است که به یک اتفاق عادی و روتین تبدیل شده است، اما درخشش او در بازی اخیر تیمش، موضوعی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. پورتو در حالی شنبه شب و در هفته سی‌ام لیگ برتر پرتغال به مصاف پورتیموننزه رفت که روز پیش از آن باشگاه اسپورتینگ لیسبون، رقیب اصلی پورتو در صفحه رسمی خود گزارشی از متن یک نفر را بازنشر کرد که در خصوص طارمی نوشته شده بود: «او فیک است، او غیرواقعی است. هواداران پورتو خیلی او را دوست ندارند زیرا او مار افسونگر است. او عاشق تمارض و دایو زدن است.» اظهاراتی که با واکنش هواداران پورتو روبه‌رو شد و سایت دوس دراگوئس در مطلبی با عنوان «تو شاهزاده پارسی ما هستی» به حمایت از مهاجم ایرانی پورتو پرداخت، اما پس از این اتفاق خود طارمی با نمایش خیره‌کننده‌ای که در بازی برابر پورتیموننزه ارائه داد، پاسخ سختی به منتقدانش داد. در این بازی که با نتیجه پر گل 7-0 به سود پورتو به پایان رسید، طارمی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 64 دقیقه بازی کرد. او موفق به ثبت هت‌تریک در دقایق 19، 34 و 47 شد (گل اول، سوم و پنجم تیمش) و یک پاس گل هم (گل دوم تیمش) در دقیقه 28 برای گروجیچ داد و دیگر گل‌های پورتو را اوانیلسون در دقایق 40 و 60 و په‌په به ثمر رساندند. اما طارمی پس از گلزنی خود با دعوت کردن منتقدان بخصوص هواداران اسپورتینگ به سکوت و بوسیدن لوگوی پورتو، تعصب خود به تیمش را نشان داد تا خود را به عنوان ستاره‌ای که با گلزنی دست به شعبده بازی می‌‌زند، به اثبات برساند. از سوی دیگر، پیام نیازمند که در این بازی در ترکیب اصلی پورتیموننزه حضور داشت، با دریافت 7 گل، شب تلخی را پشت سر گذاشت. پورتو با این برد 82 امتیازی شد و به صدرنشینی مقتدرانه خود در لیگ پرتغال ادامه داد و پورتیموننزه هم با 32 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. گفتنی است سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به طارمی نمره 5/ 9 از 10 را داد تا مهاجم ملی‌پوش ایرانی بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.
 
کنایه سفیر ایران به منتقدان طارمی
اما پس از انتشار مطلب توهین‌آمیز در سایت باشگاه اسپورتینگ درباره طارمی که در ادامه با گلزنی این بازیکن همراه بود، مرتضی دامن‌پاک، سفیر کشورمان در پرتغال در توئیتی به حمایت از ستاره ایرانی پورتو پرداخت و نوشت: « در پاسخ به توهین سایت باشگاه اسپورتینگ به ‎طارمی و ‎ایرانیان؛ شعبده‌بازی مرد پارسی در سیرک اتفاق نمی‌افتد، بلکه به صورت «هت‌تریک» در مسابقه ‎فوتبال است. این هنر یک «شاهزاده پارسی» است که با گل‌های زیاد می‌آید!»
 
ستاره ایرانی روزه‌اش را با گل باز کرد
صفحه رسمی لیگ پرتغال در پستی زیبا به تمجید از ستاره کشورمان در ماه مبارک رمضان پرداخت و نوشت: «طارمی در روز ماه رمضان روزه می‌گیرد و در شب با گلزنی گرسنگی‌اش را رفع می‌کند. طارمی توقف‌ناپذیر بود و توانست برای اژدهایان، هت‌تریک کند.»

 طارمی در صدر بیشترین تأثیر روی گل در سال 2022
طارمی با هت‌تریک برابر پورتیموننزه، آمار گل‌های زده خود در این فصل را به عدد ۱۸ رساند تا در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد. ستاره ایرانی پورتو که با دادن یک پاس گل مقابل پورتیموننزه با آمار ۱۲ پاس گل در رده سوم جدول برترین پاسورهای لیگ برتر پرتغال قرار گرفته، در دقیقه ۶۰ به زیبایی پشت مدافعان حریف توپ‌گیری کرد که شوت پای چپ زمینی او به دور از دستان نیازمند به تیرک عمودی دروازه خورد و برگشت و در ریباند اوانیلسون توپ را در عرض زد تا هفتمین گل پورتو را به ثمر رساند. اما حالا و با این درخشش آمار جالب‌تری هم برای طارمی به ثبت رسیده است و او بازیکنی است که بیشترین تأثیر روی گل در سال 2022 را در 6 لیگ معتبر اروپایی به ثبت رسانده است. طارمی در 12 بازی‌اش در سال 2022،  توانسته 19 گل و پاس گل را به ثبت برساند تا بالاتر از کیلیان ام‌باپا ستاره پاری‌سن‌ژرمن قرار بگیرد که در 11 بازی سال جاری میلادی 18 گل و پاس گل را به ثبت رسانده و کریستوفر ان‌کونکو بازیکن لایپزیش هم با 12 بازی 18 گل و پاس گل داده است.

بـــــرش
هیس طارمی روی جلد روزنامه‌های پرتغالی

هت‌تریک طارمی که او با آن صدای منتقدانش را خاموش کرد، موضوعی بود که بسیار مورد توجه رسانه‌های پرتغالی قرار گرفت. نشریه observador در گزارشی با تیتر «طارمی و سقوط زیبا با هنر ساکت کردن» نوشت: «پائولو سرجیو، سرمربی پورتیموننزه سعی داشت پورتو را متوقف کند ولی کونسیسائو تیمی چید تا به بردی دیگر دست یابد و طارمی در این وسط فرصتی دید تا در هفته انتقادات، پاسخی بزرگ به آنها بدهد.» ستاره کشورمان پس از گل اول و دوم رو به دوربین‌ها به منتقدان گفت که باید ساکت شوند و از انتقاد دست بکشند. این حرکت او به جلد روزنامه‌های معتبر پرتغالی بدل شد و همه از درخشش بی‌نظیر طارمی در این مسابقه صحبت کردند. سایت اوجوگو همچنین به تمجید از طارمی پرداخت و نوشت: «طارمی 3 گل به ثمر رساند و به منتقدان و بدخواهانش دستور داد که ساکت شوند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/15/610144/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها