اخبــــار


با حضور معاون اول رئیس جمهور از سامانه هم‌افزایی مدیریت ایران رونمایی شد
گامی برای به صحنه‌‍‌آوردن مردم در حل چالش‌ها

روز گذشته در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برای بررسی طرح‌های نخبگان، رویداد و سامانه هم‌افزایی مدیریت ایران به‌عنوان زیرساختی برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور با مؤسسات، شرکت‌ها و مجموعه‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر در این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به طرح و ایده مذکور، آن را مهم و ارزشمند توصیف و اظهارکرد: با اجرای این طرح استعدادها و ظرفیت‌های گروه‌های مردمی برای حل مسائل و چالش‌ها به مدیران اجرایی کشور معرفی می‌شود.
وی به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مأموریت‌های امروز کشور برشمرد و افزود: حل مسائل و چالش‌های کشور از طریق مردم، با بهترین کیفیت و کم‌ترین هزینه‌ها به انجام می‌رسد و نتایج و دستاوردهای این رویکرد بسیار ارزشمند خواهد بود.
معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه نخبگان و صاحبان ایده فقط در دانشگاه‌های معتبر پایتخت نیستند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی در کشور بسیار گسترده است و در دور افتاده‌ترین مناطق و اقصی نقاط کشور نخبگانی وجود دارند که اگر فضا و شرایط فعالیت برای آنان فراهم شود، کارهایی را انجام می‌دهند که می‌تواند برای کشور بسیار مؤثر و راهگشا باشد. مخبر ادامه داد: چنین طرح‌هایی می‌تواند به شناسایی و احصاء ظرفیت‌های مردمی و معرفی نخبگان کشور به مدیران اجرایی کمک کند تا از این طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی بتوانند نیازها و چالش‌های خود را به مردم و نخبگان واگذار کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: با اجرای این رویداد و راه‌اندازی این سامانه همچنین این امکان فراهم می‌شود تا مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق مختلف کشور از سوی مردم و نخبگان همان مناطق حل و فصل شود و از مراجعه به پایتخت و کلان شهرها تا حد زیادی بی‌نیاز خواهند شد.
در این جلسه گزارشی از رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران که قرار است خرداد ماه امسال با حضور بیش از هزار شرکت و مجموعه مردمی برگزار شود، ارائه و سامانه جانبی آن به‌عنوان بستری پویا و چند منظوره برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور، مؤسسات و سازمان‌های مردمی رونمایی شد. سامانه هم افزا این امکان را فراهم کرده تا فهرست تمام شرکت‌ها، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی که به تأیید کارشناسان ارزیابی رسیده‌اند در معرض دید عموم قرار گیرد و کاربران می‌توانند با ورود به این سامانه و انتخاب موضوع مورد نظر خود، فهرست شرکت‌ها و مؤسسات فعال در آن موضوع را مشاهده کنند.

تعیین شاخص‌های مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال

در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، دولت در راستای تکلیف مقرر در جزء (۱) بند (د) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر تعیین فهرست و شاخص‌های مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به این جزء از قانون را به تصویب رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، به موجب آیین‌نامه فوق، همه طرح‌هایی که درشهرستان‌های موضوع این تصویب نامه از ابتدای سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسند یا مجوز تأسیس می‌گیرند، می‌توانند از امتیازات موضوع این تصویب نامه برخوردار شوند.
همچنین در این جلسه در اجرای حکم مندرج در بند (هـ) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر اقدامات لازم برای صیانت از آبخوان‌های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه‌ها، آیین‌نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون تصویب شد. نرخ دریافتی موضوع این آیین‌نامه به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها تا سقف ۳۰۰ ریال تعیین و روش محاسبه آن به صورت «یک درصد درآمد هر هکتار کشت غالب در هر شهرستان تقسیم بر میانگین نیاز آبی هر هکتار کشت غالب در همان شهرستان» خواهد بود. دولت در اجرای حکم بند (د) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی را تصویب کرد.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:
اجرای مصوبات سفرهای استانی اعتبار دولت است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌های یزد و لرستان، استانداران را مسئول حسن‌اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور دانست و تأکید کرد: اعتبار و آبروی خدمتگزاران دولت مردمی در گرو اجرای کامل مصوبات استانی دولت است.
به گزارش ایرنا، در این نشست که به ریاست صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور استانداران و مدیران اجرایی استان‌های مذکور و مسئولان ستاد وزارتخانه‌ها برگزار شد، استانداران یزد و لرستان گزارشی از آخرین روند پیشرفت پروژه‌های مصوب در سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای دولت به این استان‌ها و همچنین موانع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های مختلف ارائه کردند و تصمیمات لازم در این زمینه‌ها اتخاذ شد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز با قدردانی از سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های مصوب، تصریح کرد: انجام تعهدات و تأمین منابع برخی پروژه‌ها حتی جلوتر از میزان پیشرفت کار است و باید با نظارت دقیق بر روند کار و هزینه‌ها، طرح‌ها در موعد مقرر به اتمام برسد تا مردم از آثار و برکات آنها بهره ببرند.
صولت مرتضوی افزود: شاید در گذشته تخصیص اعتبار انجام می‌شد اما این اعتبارات تبدیل به نقدینگی نمی‌شد، اما در این دولت تلاش شده اعتبارات نقدی پرداخت شود تا مشکلی در تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها پیش نیاید و کار بموقع انجام شود.
وی در ادامه از کسانی که با تلاش خود برای تحقق وعده‌های دولت، دولت سیزدهم را دولت صادق‌الوعده معرفی می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: اجرای کامل و دقیق مصوبات سفرهای استانی رئیس‌‌جمهور، اعتبار دولت و آبروی خدمتگزاران دولت مردمی است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور که ریاست «ستاد سفر استانی رئیس‌جمهور» را برعهده دارد، در گام نخست، این ستاد و پس از آن استانداران را مسئول حُسن‌اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت دانست و بر لزوم همکاری بیشتر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با استانداران در اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر طرح‌های مصوب در استان‌ها تأکید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/2/610166/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها