دیگه چه خبر؟


مهرشاد سهیلی در دادگاه ویژه اطفال محاکمه شد

 خبر اول اینکه، وکیل‌مدافع مهرشاد سهیلی گفت، یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «تحصیل مال نامشروع» ، «غصب عنوان» و «جعل سند» موکلش برگزار شده است.  به گزارش ایسنا، عبدالصمد خرمشاهی اظهار کرد: «دادگاه مهرشاد سهیلی روز ۲۰ فروردین در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو استان قم برگزار شد و از آنجا که موکلم زیر ۱۸ سال است، دادگاهش در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری قم که ویژه اطفال هم است، برگزار شد.» خرمشاهی گفت: در دفاع از موکلم گفتم که هرگز و در هیچ جا عنوانی برای خود قائل نشده و اگر دیگران او را با عناوینی مانند فرمانده یاد کردند، مشمول غصب عنوان نمی‌شود. پیش‌تر ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت مهرشاد سهیلی گفت: این شخص هنوز تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم است و با اعطای نیابت قضایی نسبت به دستگیری او اقدام شد.  اتهامات متعددی متوجه این شخص است و با صدور قرار تأمین به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت است و چند نفر هم به‌عنوان مطنون و مطلع دعوت شدند ولی غیر از این شخص هنوز کسی بازداشت نیست.

عراق برق ایران را به کشورهاى عربى ترجیح مى دهد

 خبر دیگر اینکه، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیرعراق کارگروهی را به جمهوری اسلامی ایران مأمور کرد تا هماهنگی‌های لازم را درباره رفع اشکالات احتمالی تجهیز نیروگاه‌های برق عراق با گاز ایران انجام دهد. دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در این نشست، آمادگی‌ها برای تأمین انرژی برق در فصل تابستان و موانع موجود بررسی شد و هماهنگی‌ها با طرف ایرانی درباره تأمین انرژی گاز تزریقی به نیروگاه‌های برق عراق و راهکارهای ارتباط مؤثر با جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روایت سردار نجات از جنگ نفتکش‌ها در دوران تحریم

 شنیدیم که، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در روایتی از فراز و فرود جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم‌ها، با اشاره به اینکه اکنون تحریم‌ها دور زده می‌شود و نفت کشور به فروش می‌رسد، اظهارکرد: رژیم اشغالگر قدس، جنگ نفتکش‌ها را به راه انداخت و نفتکش‌های ما را زد، اما ما چنان بلایی در زدن کشتی‌های آنها در دنیا بر سرشان آوردیم که خودشان جنگ نفتکش‌ها را متوقف کردند. به گزارش ایرنا، سردار نجات افزود: نیروهای رژیم اشغالگر قدس، نفتکش ما را دزدیده و در سواحلی نگه داشته بودند اما ما نفتکش خود را با قوت بازگرداندیم و امریکایی‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. انگلیسی‌ها نفتکش ما را تصرف کردند، به آنان اولتیماتوم دادیم و نفتکش آنان را که می‌خواست از خلیج فارس خارج شود، تصرف کردیم.

بازداشت ۸ نفر در اهواز به اتهام اخذ رشوه

 با خبر شدیم که، دادستان عمومی و انقلاب اهواز از بازداشت تعدادی از کارکنان یکی از ادارات دولتی به اتهام دریافت رشوه خبر داد. به گزارش ایسنا، دادستان اهواز در این باره توضیح داد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و با توجه به گزارش‌ واصله از اداره اطلاعات استان خوزستان درخصوص اینکه تعدادی از کارکنان و مدیران اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز با دریافت رشوه از اشخاص متعدد و جعل اسناد دولتی و با استفاده از اسناد جعلی مبادرت به واگذاری زمین‌های دولتی به اشخاص فاقد صلاحیت می‌کنند، موضوع به یکی از شعب بازپرسی ارجاع و به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم و با توجه به اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج)، جرایم ارتکابی احراز و ضمن برخورد کیفری با متهمان و بازگرداندن املاک دولتی به بیت‌المال، با صدور کیفرخواست برای هشت نفر از کارکنان اداره راه و شهرسازی و برخی دلالان و سودجویان، درخواست تعلیق کارمندان دولت از سمت‌های تحت تصدی صادر شد.

موافقت امیر قطر با انتقال ۲۸ زندانی ایرانی به کشور

 دست آخر اینکه، امیر قطر با صدور فرمانی با انتقال ۲۸ نفر از زندانیان ایرانی به کشورمان موافقت کرد. به گزارش ایرنا، حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در دوحه در توئیتی نوشت: «پیرو سفر ریاست محترم جمهوری به قطر، امیر محترم قطر با صدور فرمانی با انتقال ۲۸ نفر از زندانیان ایرانی به کشورمان موافقت کرد. در طول ماه گذشته در حال آماده‌سازی پرونده و اخذ رضایت از زندانیان برای انتقال بوده‌ایم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7889/5/610170/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها