قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم در سفر به استان‌های کرمانشاه و اردبیل:

سیاست های ویژه حمایتی دولت در راه است


گروه فرهنگی: سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمانشاه بارقه‌ امید را در دل اصحاب فرهنگ و هنر شعله ور کرد تا از حمایت‌های ویژه بشنوند و پروژه‌هایی که سال‌ها منتظر تخصیص اعتبارند، جانی دوباره بگیرند و با همت دولت سیزدهم به نتیجه برسند.
به گزارش ایرنا، «محمدمهدی اسماعیلی» در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به غربی‌ترین و شرقی‌ترین شهرستان‌های استان کرمانشاه سفر کرد و از نزدیک با مردم و اصحاب فرهنگ و هنر دیدار و گفت‌و‌گو کرد و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفت.
۳۰۰ سینما در کشور در حال ساخت است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه با استقبال استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی، وارد فرودگاه کرمانشاه شد و در جمع خبرنگاران گفت: گره‌های باز نشده فرهنگ در چهار دهه گذشته در همین یک سال دولت سیزدهم باز شد و امروز هیچ طرحی در هیأت دولت مطرح نمی‌شود،مگر اینکه پیوست فرهنگی داشته باشد و این کارگروه آن را تأیید کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین به بحث محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در حوزه فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد که قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر تشکیل شده و در این راستا بیش از ۷۰ شهرستان و نزدیک به ۴۰ هزار هنرجو در این قرارگاه آموزش‌های لازم را دیده‌اند. اسماعیلی با اشاره به اینکه مصوبه نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی را از دولت گرفته ایم که بسیاری از این طرح‌ها در «هفته دولت»افتتاح می‌شود، گفت: برخی پروژه‌ها که از ۲۰ سال قبل آغاز شده بود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته بود اما در این ۹ ماه ما ۸۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کردیم و اکنون به مرحله افتتاح رسیده است ،به‌طوری که با افتتاح این طرح‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ سالن تخصصی موسیقی، تئاتر و سینما در این مجتمع‌ها اضافه می‌شود. به گفته اسماعیلی نزدیک به ۳۰۰ سینما در کشور در حال ساخته شدن است که در این یک سال سرعت گرفته و بیش از ۱۰۰ مورد در همین ایام افتتاح می‌شود و با سرعت بسیار بالایی عقب‌ماندگی‌ سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ در دولت مردمی سیزدهم جبران می‌شود.
از گردشگری سلامت در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
اسماعیلی پس از آن برای افتتاح بیمارستان حکیم کرمانشاه راهی این مرکز درمانی شد و در مراسم افتتاح این بیمارستان در سخنان کوتاهی گفت: این بیمارستان نمونه خوبی از مشارکت بخش خصوصی است و مشکلات و امکانات مورد نیاز آن حتماً در دولت بررسی و تکمیل می‌شود. او با اشاره به اینکه همجواری با کشور عراق امکان توسعه گردشگری سلامت را در استان کرمانشاه فراهم کرده است و دولت در این زمینه کمک می‌کند، افزود: کرمانشاه به‌عنوان قطب تمدن ایران اسلامی جایگاه مهمی در جغرافیای سیاسی کشور دارد و امیدواریم در حوزه‌های فناورانه و پزشکی سهم زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد. ساخت این بیمارستان در سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و در ۱۴ طبقه آغاز شد که ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این بیمارستان انجام شده است و برای تکمیل این مرکز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است؛ با راه‌اندازی این بیمارستان برای ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۲ هزار نفر تا کنون اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.
حضور در میز ارتباطات مردمی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر به مسجد جامع کرمانشاه رفت تا در میز ارتباطات مردمی حضور داشته و با مردم کرمانشاه به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌و‌گو کند. تعداد زیادی از مردم کرمانشاه در دیدار با وزیر از مسائل و مشکلات اداری خود گلایه کردند و در عین حال بسیاری از مردم هم درخواست‌های خود را که عمدتاً مربوط به حوزه اشتغال بود، در اختیار وزیر گذاشتند که آقای اسماعیلی هم دستورات لازم را برای پیگیری آن مشکلات صادر کرد. اسماعیلی بعد از گفت‌و‌گو با مردم در سخنرانی خود با اشاره به اینکه انقلاب مهمی در ساختارهای فرهنگی کشور در حال وقوع است ،گفت: انبوهی از پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ (در سفرهای رئیس جمهور به ۳۱ استان )به اعتبار رسیدند. او از راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد و امروز ما بعد از یک سال به جای شعار، می‌توانیم کارنامه عملیاتی خود را ارائه دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت انقلابی در یک سال گذشته تحول مهمی را در مدیریت اجرایی کشور پدید آورده است، افزود: اگرچه دولت در شرایط تحریمی قرار دارد و با مشکلات درآمدی دست و پنجه نرم می‌کند ،اما نشان داد  با پشتیبانی مردم، کار جهادی و توکل به خدا کارهای بزرگ و تحولات عمیقی اتفاق می‌افتد، لذا امروز دولت با شهامت به میدان حل مشکلات مردم آمده است، اما بخش پایانی سفر وزیر دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بود. 
حمایت‌های ویژه دولت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از کرمانشاه‌، راهی اردبیل شد تا طی سفری یک‌روزه ضمن دیدارهای مردمی، از چند پروژه به مناسبت هفته دولت رونمایی و بازدید کند. اسماعیلی در این سفر به مردم استان اردبیل هم وعده داد که حمایت‌های ویژه دولت به زودی محقق می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/19/624420/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها