خبر


«ساترا» ۳۱ مجوز دائمی و موقت صادر کرد

۳۱ رسانه صوت‌و تصویر فراگیر در مرداد ماه سال‌جاری با سپری کردن مراحل اداری و احراز شرایط صدور مجوز، موفق به اخذ مجوز قطعی (مجوز دائمی) و غیرقطعی (مجوز موقت) از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) شدند. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ساترا، بر اساس این گزارش بیشترین حجم مجوزهای صادره مربوط به رسانه‌های نمایشی و رسانه‌های آموزشی است. مجوزهای غیرقطعی دارای مدت‌ زمان شش ماهه هستند. بعد از گذشت این دوره شش ماهه و ارزیابی ساترا از نحوه عملکرد رسانه‌ها، در صورت رعایت شرایط قانونی و آیین‌نامه‌های مرتبط، مجوزها به قطعی تبدیل خواهند شد و رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، مجوز قطعی خود را دریافت خواهند کرد. رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر می‌توانند با مراجعه به وبگاه ساترا به نشانی www.satra.ir در بخش سامانه صدور مجوز این سازمان یا مراجعه به نشانی https://g۴b.ir و انتخاب سازمان صداوسیما در بخش جست‌وجوی پیشرفته، به‌منظور اخذ مجوز اقدام کنند.

 
سعید پورصمیمی با نمایشی کمدی به صحنه بازمی‌گردد

نمایشنامه «خوشدلان» نوشته سعید پورصمیمی جدیدترین فعالیت تئاتری این هنرمند باسابقه است که به کارگردانی پریزاد سیف روی صحنه خواهد رفت. به گزارش ایسنا، سعید پورصمیمی نویسنده، بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر ایران که ۶ دهه حضوری تأثیرگذار در عرصه تئاتر داشته، در جدیدترین فعالیت تئاتری خود نگارش نمایشنامه ایرانی «خوشدلان» را انجام داده است. قرار است نمایش «خوشدلان» که فضایی کمدی دارد، با کارگردانی پریزاد سیف روی صحنه برود. «خوشدلان» جدیدترین تجربه همکاری پورصمیمی و سیف بعد از اجرای نمایش «آواز قو» است که سال ۹۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

 
مراسم یادبود منوچهر اسماعیلی برگزار شد

مجلس ترحیم منوچهر اسماعیلی، دوبلور فقید کشورمان دیروز از ساعت ۱۴ الی ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد. زنده یاد اسماعیلی متولد ۱۳۱۸ کرمانشاه، هفته گذشته بر اثر ایست قلبی و عوارض ناشی از کرونا دار فانی را وداع گفت. پیکر این هنرمند چهارشنبه‌، دوم شهریور ماه، در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد. او همچون ناصر طهماسب به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و به اصطلاح تیپ‌گویی شهرت داشت‌.

 
 
نصرالله مدقالچی صداپیشه صدراعظم ایران شد

نصرالله مدقالچی صداپیشه نقش میرزا حسین‌خان سپهسالار، صدراعظم دربار ناصرالدین‌ شاه در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» شد. «ژولیت و شاه» انیمیشنی در ژانر کمدی-رمانتیک و موزیکال است که به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌پردازد. نصرالله مدقالچی، دوبلور پیشکسوت نقش میرزا حسین‌خان سپهسالار، صدراعظم دربار ناصرالدین‌ شاه در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر را صداپیشگی می‌کند. به گزارش ایسنا، بهنام جلیلیان، آهنگسازی و میثم یوسفی، ترانه‌سرایی این انیمیشن سینمایی را بر عهده دارند. بهزاد عمرانی، خواننده گروه بمرانی و امید نعمتی، خواننده گروه پالت نیز از دیگر صداپیشگان این انیمیشن سینمایی هستند. در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به تهیه‌کنندگی آرمان رهگذر آمده است که: «جولی بازیگر جویای نام ولی تازه‌کار تئاتر، توسط ناصرالدین‌شاه به ایران دعوت می‌شود تا نقش ژولیت را در نمایشی بازی کند. غافل از آنکه شاه نقشه دیگری برای او دارد.»

 
سریال «رزیدنت اویل» نیمه‌کاره رها شد

سامانه آنلاین نمایش «نتفلیکس» ساخت سریال «رزیدنت ایول» (Resident Evil) را پس از یک فصل نیمه‌کاره رها کرد. به گزارش ورایتی، فصل اول این سریال شامل هشت قسمت از تاریخ ۱۴ ژوئیه در نتفلیکس پخش و با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و تنها ۵۵ درصد محبوبیت را در «راتی تومیتوز» به همراه داشت و ۲۷ درصد از مخاطبان این امتیاز را تأیید کردند. بر اساس رتبه‌بندی هفتگی ۱۰ سریال پرمخاطب نتفلیکس، سریال «رزیدنت ایول» بیش از ۷۲ میلیون ساعت در هفته نخست عرضه دیده شد و بعد از فصل چهارم «چیزهای عجیب»، دومین سریال پربیننده هفته شد و در هفته دوم به رتبه سوم جدول هفتگی سریال‌های نتفلیکس سقوط کرد و در هفته سوم عرضه به طور کلی از فهرست ۱۰ سریال پربیننده این سامانه نمایش خارج شد. این سریال براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شده و روایتگر داستان مبارزه «جید وسکر» (با بازی الا بالینسکا) برای بقا در دنیایی است که توسط موجودات تشنه به خون تسخیر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/19/624423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها