هنرمندان در فضای مجازی


یاد
احترام برومند همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد داوود رشیدی، ویدیویی از صحبت‌های او را منتشر کرده و درشرح آن نوشته:
«آمدم، دیدم، رفتم. پنجم شهریور هزار و سیصد و نود و پنج، ساعت هشت صبح، همسرم (داوود رشیدی) را ازدست دادم، واینک پس از شش سال، صدایش، حضورش و خاطراتش را در همه وجودم احساس می کنم، خوب میفهمم که دلم راضی به فراموشی نیست، چه حس غریبی است، با خودت مبارزه می کنی، مبادا نقطه‌ای از خاطرات رفیق و همراه و عزیزت فراموش شود.»

چهره‌ها
نیما جاویدی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران، اولین سریالش با نام «آکتور» به تهیه کنندگی مجید مطلبی را در شبکه خانگی به نمایش می‌گذارد. خبری که این کارگردان در صفحه مجازی اش منتشر کرده. نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر از بازیگران این سریال هستند.

فیلم کوتاه «عکس دونفره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نسا جوانشیر و با بازی یکتا ناصر، منوچهر هادی و سارا نجفی منتخب پانزدهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی سان‌فرانسیسکو شد؛خبری که یکتا ناصر در صفحه مجازی‌اش منتشر کرده. این جشنواره که به‌عنوان اولین جشنواره مستقل فیلم های ایرانی در خارج از کشور از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده است، امسال در هفدهم و هجدهم سپتامبر (26 و 27 شهریور) در کشور امریکا برگزار خواهد شد.

هوشنگ کامکار آهنگساز پیشکسوت ایران و سرپرست گروه موسیقی کامکارها، با انتشار یک ویدیو از عکس‌های مادرش و شرح یک دلنوشته سالروز درگذشت او را که پنجم شهریورماه است یاد کرده: «مادرم پنجم شهریورماه سال 84 از این دنیا رفت. در آن روز من برای داوری در جشنواره ترانه شرق به همراه همسرم و صبا درسمرقند بودم.خبر را خبرنگاری که قصد تسلیت داشت به‌طور ناگهانی در لابی هتل به صبا داده بود. دو روز تا پایان جشنواره مانده بود. از آنجایی که پروازهای مستقیم به سمرقند آن زمان هفته‌ای یک بار انجام می‌شد، هیچ جور نمی‌توانستیم از لحاظ زمانی بموقع برای مراسم تشییع به تهران برسیم، برای همین همسرم تصمیم گرفته بود تا پایان کارم چیزی به من نگوید. تقریباً یک روز بود که همه همکارانم در جشنواره می‌دانستند که دایه رفته است اما همه برای حفظ آرامش من صبر کرده بودند. روز اختتامیه صبا گفت:بریم قدمی بزنیم. با هم به محلی رفتیم که مزار تیمورلنگ در آن واقع شده، روبه‌روی مزار ایستاده بودم که صبا خبر را داد؛ تلخ بود. آن روز با هم گریستیم و گریستیم و گاهی هم با خاطرات دایه خندیدیم و خندیدیم. به تهران که برگشتم فهمیدم با اینکه به‌عنوان پسر بزرگش درآن روزها نبودم، اما بسیاری از بزرگان ایران به احترامش برای وجود آن زن پاک  بزرگی کرده و حضور داشتند که من باردیگر از همه تشکر می‌کنم.»


شهرداد روحانی رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران، تازه‌ترین فعالیت خود را درخارج از ایران آغاز کرده و قرار است با سعید فرج پوری نوازنده کمانچه 14 اکتبر در ونکوور، ۱۴ در سالن «سنتنیال تیاتر»  روی صحنه برود.

مجید جلیسه نویسنده و پژوهشگر ایرانی اشاره داشته به سلسله نشست‌های مجالس کاتبان و دراین باره نوشته: «چهارشنبه هفته پیش دوم شهریوربه دعوت کتابخانه سیدعبدالعزیز طباطبایی و درادامه سلسله نشست‌های مجالس کاتبان این افتخار را داشتم که با موضوع «سرآغاز چاپ قرآن درایران» درخدمت عده‌ای ازپژوهشگران و استادان باشم.نکات این نشست چاپ و انتشار قرآن ابتدا در ممالک اروپایی آغاز و انگیزه اصلی اروپاییان ازانتشار قرآن به زبان عربی در وهله اول تجارت و در مرحله بعد تسلط بر دیالوگ  یا منولوگ‌های میان مسیحیت و اسلام بود. همچنین انتشار قرآن در جوامع مسلمان و...».

بامداد افشار آهنگساز ایرانی، از سریال «پوست شیر» نوشته به کارگردانی جمشید محمودی و بازی شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، که از ۳۰ شهریورماه پخش می‌شود.

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده و روزنامه‌نگار شعر تازه‌اش را با این مضمون «چه کسی برگ‌ها را بر تن درختان می‌دوزد؟این پرسش، ذهن کودک پیر را می‌خراشید» با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

 صفحه رسمی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، از آغاز ثبت‌ نام آخرین کارگاه‌ آنلاین «آواورزی و الف‌باورزی» در تابستان ۱۴۰۱ خبرداده که ۱۵ شهریور به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/20/624427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها