گفت‌وگوی «ایران» با هواداران بانوی استقلالی حاضر در ورزشگاه

شوق حضور در آزادی


محمدمحمدی سدهی/ پنجشنبه، روزی تاریخی برای دختران فوتبالدوست ایران بود؛ دختران طرفدار استقلال  با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار تیم‌شان را برای نخستین بار از نزدیک تماشا کردند. پس از پایان دیدار استقلال - مس کرمان که با برتری یاران ریکاردو ساپینتو همراه بود، اینستاگرام پر شد از عکس‌های دخترانی که برای نخستین بار حس و حال حضور در ورزشگاه آزادی را تجربه کردند. آنها با انتشار عکس و ویدیوهای مختلف حال و هوای این روز تاریخی را به تصویر کشیدند و با هیجان بسیار لحظات حضور در ورزشگاه را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند.‌
​​​​​​​هانیه حیدرزاده، دختر 19 ساله‌ای بود که ویدیویی از حضورش در ورزشگاه آزادی را در فضای مجازی منتشر کرد و با انتشار این متن: «و بالاخره به یاد ماندنی‌ترین روز زندگیم» حس و حال خود را از حضور در آزادی به تصویر کشید. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» گفت: «پس از 12 سال انتظار بالاخره آرزویم محقق شد و توانستم بازی تیم محبوبم را از نزدیک تماشا کنم. حس و حال عجیبی داشتم، چرا که انتظار نداشتم به این زودی بتوانم از نزدیک تیمم را تشویق کنم. فارغ از هر رنگی، آرزو می‌‌کنم که تمامی دختران سرزمینم بتوانند به استادیوم بیایند و این حس را تجربه کنند.» او ادامه داد: «اختلاف سنی هواداران زیاد بود و از دختر 4 ساله گرفته تا خانم 40 ساله در ورزشگاه حاضر بودند و تیم را تشویق می‌‌کردند. هیجان روی سکوها زیاد بود و این موضوع باعث شد تا برای دقایقی تماشای بازی را از دست بدهم اما تعصبی که دارم باعث شد هیجانم را در برخی مواقع کنار بگذارم و بازی را تماشا کنم. قشنگ‌ترین لحظه آن زمان بود که از تونل وارد ورزشگاه شدم و چمن ورزشگاه آزادی را دیدم.»این هوادار درخصوص واکنش هواداران آقا به حضور بانوان این گونه صحبت کرد: «باید از مردان سرزمینم تشکر کنم ،چرا که هیچ حرف بدی در ورزشگاه زده نشد. در زمان حضورمان در ورزشگاه بخوبی از ما استقبال کردند و سنگ تمام گذاشتند، حتی دقایقی هم ما را تشویق کردند. خوشبختانه همه چیز عالی بود و تنها مشکل‌مان تهیه بلیت بود و به سختی توانستم بلیت تهیه کنم. تنها 500 بلیت به دخترها اختصاص دادند و اگر سهمیه ما بیشتر بود مطمئن باشید که کل گنجایش ورزشگاه را پر می‌‌کردیم.»
محیا آبنیکی، 21 ساله یکی دیگر از دخترانی بود که در ورزشگاه آزادی حاضر شد. او سپس با انتشار فیلم و عکس این گونه در اینستاگرام به حضورش در ورزشگاه آزادی واکنش نشان داد: «خدایا شکرت که حسرتمون تموم شد.» او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» عنوان کرد: «تهیه بلیت بازی خیلی سخت بود و می‌‌خواستم با برخی از دوستانم به ورزشگاه بروم که البته دوستانم نتوانستند بلیت تهیه کنند و تنها من موفق شدم بلیت بخرم. به هر حال 500 بلیت برای این همه هوادار پرشور استقلال کم است و حقیقتاً اگر بلیت‌های بیشتری به خانم‌ها تعلق می‌‌گرفت، ورزشگاه پر می‌‌شد.»این هوادار خانم استقلالی بیان کرد: «چه جو قشنگی بود و از اینکه توانستم از نزدیک دیدار تیم محبوبم را ببینم خیلی خوشحالم. پیش از این یکی از دوستانم توانسته بود بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کند و هر وقت در مورد حس و حال آن بازی صحبت می‌‌کرد با خودم می‌‌گفتم که ای کاش من هم این حس را تجربه کنم که خوشبختانه این گونه هم شد و خیلی خوشحالم که به آرزویم رسیده ام. دوست دارم همه بازی‌های استقلال را از نزدیک تماشا  و تیم محبوبم را تشویق کنم. فکرش را نمی‌کردم به این زودی اجازه ورودمان به ورزشگاه صادر شود.»آبنیکی درخصوص برخورد آقایان با هواداران خانم چنین نظر داد: «واکنش هواداران آقا فوق‌العاده بود ، تنها تشویق می‌‌کردند و حرف بدی در ورزشگاه زده نشد. فکر می‌‌کنم یکی از دلایلی که باعث شد جو ورزشگاه خوب باشد هم همین حضور خانم‌ها بود. از زمان حضور در پارکینگ تا سکوی ورزشگاه هواداران آقا ما را تشویق می‌‌کردند و به ما خوشامد می‌‌گفتند. همه چیز عالی بود و پنجشنبه، یک روز رؤیایی برای من و سایر خانم‌هایی بود که در ورزشگاه حضور داشتند.»
کرمانی، هوادار 40 ساله استقلال هم در فضای مجازی تصاویری از حضورش در ورزشگاه منتشر و عنوان کرد «سرانجام سحر رسید». او به خبرنگار «ایران» گفت: « من سال‌ها بود که حسرت حضور در ورزشگاه را داشتم که خوشبختانه این حسرت تمام شد. برادر من استقلالی بود و او به تمرین استقلال می‌‌رفت و عکس و فیلم‌های حضورش در تمرین استقلال را به من نشان می‌‌داد، از آن زمان من استقلالی شدم.»او اظهار کرد: «همه بازی‌های استقلال را از تلویزیون تماشا می‌‌کردم و آرزو داشتم که روزی به استادیوم بروم. جو استادیوم عالی بود و آقایان برخورد بسیار خوب و محترمانه‌ای با ما داشتند. آنها هم بسیار خوشحال بودند و ما را تشویق می‌‌کردند. ما به همراه آقایان شعار می‌‌دادیم و حقیقتاً روز بسیار خوب و هیجانی‌ای را پشت سر گذاشتم و قطعاً اگر در بازی‌های بعدی هم اجازه حضور در ورزشگاه را داشته باشیم، همه بازی‌ها را به ورزشگاه می‌‌روم و از نزدیک بازی‌های تیم محبوبم را تماشا می‌‌کنم. این فوق‌العاده است.»
این هوادار 40 ساله استقلال افزود: «صحنه‌های خوب بسیاری از این بازی را در یاد دارم که بهترین صحنه لحظه گل یامگا بود. در آن لحظه جایگاه خانم‌ها ترکید! علاوه بر این قبل از بازی هم به همراه هواداران آقا شعار می‌‌دادیم و با شعار وارد ورزشگاه آزادی شدیم. خوشحالم که طلسم حضور خانم‌ها در ورزشگاه شکسته شد و امیدوارم که در شهرهای دیگر هم این اتفاق بیفتد و بانوان به ورزشگاه بروند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/17/624447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها