اخبـــــار


وزیر کشور:
ایمنی زائران اربعین شرط اول است

وزیر کشور با بیان اینکه افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند با گذرنامه ویژه یا گذرنامه مرزی تردد کنند، گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین ایمنی زائران شرط اول است.احمد وحیدی در اولین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که روز گذشته از سوی جمعیت هلال احمر برگزار شد، با بیان اینکه اربعین نقطه نوید بخش ظهور منجی عالم بشریت است، گفت: اربعین و سلامت موضوع این همایش است. اربعین اصولاً سلامت بخش است، برای تمام اضطراب‌ها، وسوسه‌ها، نا امیدی ها، سرگشتگی‌ها، بی‌هدفی‌ها، ندانم‌کاری‌ها، دوری انسان‌ها از هم، حاکمیت فضای فکری تمدن منحط غربی و همه این‌ها در اربعین پایانی وجود دارد. کسی که در این حوزه وارد می‌شود روح و فکر و قلبش آرامش پیدا می‌کند و آنچه مهم است سلامت روح و روان است و سلامت جسم متأخر از آن است.وزیر کشور گفت: پیش‌بینی می‌‌شود تا چهار یا پنج میلیون زائر از ایران داشته باشیم. بسیار مهم است که بررسی‌های مهم علمی انجام شود و صاحبنظران جمع شوند که به تک تک موضوعات رسیدگی کنند. برای ما مهم است که زائران با ایمنی بروند و در ایمنی کامل برگردند، ایمنی زائران اربعین برای ما شرط اول است. امسال نیز به خاطر گرمی هوا و کثرت جمعیت باید بیش از پیش مراقبت و مواظبت کنیم که به همین دلیل مسئولیت سنگین‌تر از سال‌های قبل است که مردم شریف و سربلند عراق که در این دوره با لغو روادید و وضعیتی که در موضوع گذرنامه حاصل شد همکاری خوبی کردند و آنهایی که گذرنامه ندارند می‌توانند با گذرنامه ویژه یا گذرنامه مرزی تردد کنند. قطعاً مردم در ایران و عراق میزبانان خوبی خواهند بود.

سه رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا بعد از 49 روز

گروه اجتماعی/بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز منتهی به روز گذشته ۹۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. پس از آنکه آمار مبتلایان به کرونا چهار رقمی شده بود بار دیگر سه رقمی شد. سوم مردادماه بود که اعلام شد شناسایی بیماران جدید کرونایی به مرز 10 هزار نفر رسید و چهارم مرداد با شناسایی ۱۱۰۳۵ بیمار این رکورد شکسته شد. در هفته‌های اول و دوم مرداد ماه تقریباً شناسایی بیماران بین 7 هزار بیمار تا 10500 بیمار در نوسان بود اما در 20 تیرماه بود که دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه روند کرونا در بیش از ۱۱۰ کشور جهان افزایشی است، گفت: ویروس غالب جهان در حال حاضر BA۴ و BA۵ است. 18 تیرماه بود که آخرین بار با شناسایی 894 بیمار کرونایی این عدد سه رقمی بود. هر چند شرایط کرونا نشان داده است که وقتی در پیکی قرار داریم ثبات یا حتی کاهشی شدن این اعداد می‌تواند شکننده باشد با این همه طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حالی که تا روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱، تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار داشتند، ۱۰۶ شهر بود. همچنین، ۱۵۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند؛ رنگ‌بندی نقشه کرونایی کشور در هفته پیش رو دچار تغییر شده و تعداد شهرهای قرمز از ۱۰۶ شهر به ۶۴ شهر کاهش یافت. همچنین، ۱۶۳ شهر کشور در مناطق نارنجی کرونایی قرار دارند و ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و رنگ ۱۴ شهر کشور نیز آبی است. شهر تهران همچنان در وضعیت «زرد» قرار دارد.
با وجود این متأسفانه طی 24 ساعت منتهی به روز گذشته ۳۷ بیمار در اثر کرونا جان خود را از دست دادند و از میان بیماران شناسایی شده و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند. ۱۱۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۳۵۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۹۷ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۸۶ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۴۱ دوز رسید.

وزیر بهداشت:
آماده صادرات واکسن کرونا هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا در کشور تولید فراوان می‌شود و ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین محموله واکسن‌های ایرانی را هم به ونزوئلا صادر کردیم.بهرام عین اللهی صبح دیروز در همایش ملی خدمت ماندگار با اشاره به آمار بسیار بالای ابتلا به کرونا در شروع دولت سیزدهم، اظهار کرد: اولین فرمان رهبر معظم انقلاب به دولت هم کنترل کرونا بود. دولت هم با اقدام جهادی و پیگیری رئیس جمهور، معاون اول و همکاری همه ارگان‌های دولت و نظام، سیلی از واکسن وارد کشور کرد.وی ادامه داد: ۶ مرکز تولید واکسن کرونا هم با تلاش دانشمندان کشور وارد عرصه شد. ما سال گذشته با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه بودیم اما الان واکسن در کشور تولید فراوان می‌شود. ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین محموله واکسن کرونا را هم به ونزوئلا صادر کردیم.وزیر بهداشت با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در یک سال گذشته گفت: نزدیک به شش میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. وی گفت: اجرای طرح دارویار، افزایش پوشش بیمه دارو، رونمایی از ۲۳ محصول دانش‌بنیان و فعال کردن دیپلماسی سلامت از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت بود.

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
اصلاح ارزی بیش از ۱۰۰۰ قلم دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه طرح دارویاری به‌دنبال کاهش کمبودهای دارویی است، سایر مزایای این طرح را برشمرد.
دکتر بهرام دارایی، گفت: از ۳۳۶۶ کد ژنریک دارویی که داریم، در طرح دارویاری کد ژنریک ۱۰۴۵ دارو، اصلاح ارزی شد و یارانه آن را به بیمه‌ها دادیم.او تأکید کرد: حدود ۴۵۰ قلم دارو داریم که به لحاظ ریالی ۹۰ درصد بازار کشور را در اختیار دارند و بیشتر این داروها برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است که باید تمرکز ما بر تولید و پوشش بیمه‌ای این داروها باشد. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی سال قبل مبلغ مناسبی برای اینکه بتوانیم پوشش ۱۰۰ درصدی برای این بیماران قائل شویم تصویب کردند که امیدوارم این مبلغ سال آینده بیشتر شود.

پرداخت۲۵۰ میلیارد تومان سرانه مدارس
​​​​​​​
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان سرانه مدارس همزمان با اجلاس مدیران و رؤسای آموزش ‌و پرورش خبر داد.سعید عسکری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۹۴ میلیارد تومان سرانه به ادارات کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها جهت توزیع بین مدارس ابلاغ ‌شده است که مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان آن همزمان با سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای، آموزش‌ و پرورش کشور پرداخت ‌شده است.وی افزود: تاکنون۱۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم (تغذیه مدارس شبانه‌‌روزی و ایاب و ذهاب مدارس روستا مرکزی) به ادارات کل پرداخت و مقرر شده در هفته جاری نیز۵۰ میلیارد تومان دیگر ابلاغ اعتبار شود. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/18/624457/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها