دیگه چه خبر؟


 
نیویورک تایمز مدعی شد
پیام خصوصی «بایدن» به ایران

 خبر اول اینکه،  روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا طی پیامی به ایران اعلام کرده که به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و تنها به دنبال محافظت از منافع امریکاست. به گزارش ایسنا، این خبر پس از آن منتشر شده است که هفته گذشته ارتش امریکا از زخمی شدن چند نظامی امریکایی در حمله راکتی به پایگاه‌های این کشور در میادین نفتی «کونیکو» و «العمر» واقع در «دیرالزور» سوریه خبر داد. ساعاتی پس از این حمله، هواپیماهای نظامی امریکا اهدافی در اطراف شهرهای «المیادین» و «القوریه» در شرق سوریه را هدف قرار دادند.
رئیس جمهور امریکا پس از این حمله در بیانیه‌ای مدعی شد در حالی دستور حمله به تأسیساتی در شرق سوریه را صادر کرده است که به ادعای او این تأسیسات توسط گروه‌های وابسته به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ادعایی که از سوی مقام‌های کشورمان رد شد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این حمله، ادعای امریکا در مبارزه با تروریسم را صرفاً بهانه‌ای برای ادامه اشغالگری دانست و یادآور شد که اعتراف مقامات امریکایی مبنی بر ایجاد داعش توسط امریکا هنوز از افکارعمومی مردم منطقه پاک نشده است.


تک‌تیراندازان سپاه، قهرمان مسابقات بین‌المللی نظامیان ۲۰۲۲

 خبر دیگر اینکه،   تیم نیروی زمینی سپاه بر سکوی نخست مسابقات بین‌المللی تک‌تیراندازی بین‌المللی نظامی ۲۰۲۲ ایستاد. به گزارش تسنیم، نماینده نیروهای مسلح کشورمان در حالی با اختلاف 40 امتیاز نسبت به سایر تیم‌ها به جایگاه نخست این رقابت‌ها دست پیدا کردند که رقیبانی زبده، آماده و توانمند از کشورهای قدرتمند نظامی همچون چین، روسیه، ازبکستان، بلاروس، آذربایجان و زیمبابوه نیز در این مسابقات حضور داشتند. تیم منتخب کشور جمهوری خلق چین در مجموع مراحل سه‌گانه و بخش‌های بیست‌گانه این مسابقات، پس از جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم رسید. تیم منتخب تک‌تیراندازی فدراسیون روسیه و کشور جمهوری ازبکستان نیز در مجموع امتیازات هر سه مرحله، پس از ایران و چین، مشترکاً با امتیاز برابر، در جایگاه سوم رقابت‌های تک‌تیراندازی نظامیان 2022 قرار گرفتند. تیم تک‌تیراندازان ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درخشش در بخش‌های بیست‌‌گانه این مسابقات، در مجموع هر سه مرحله انفرادی، دو نفره و تیمی، مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7990/5/624472/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها