اخبــــار



ابلاغ شرایط بخشودگی مالیاتی اصناف آسیب‌دیده از اغتشاشات

رئیس سازمان امور مالیاتی، بخشودگی مالیاتی برای اصناف آسیب‌دیده از اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد. داوود منظور طی بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی، بخشودگی جرایم مالیاتی مشاغل، اصناف و واحد‌های صنفی و همچنین کسب و کار‌های آسیب‌دیده از اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد. شرایط تفویض اختیار بخشودگی جرایم موضوع جزء یک بند الف بخشنامه مذکور تا پایان سال‌جاری تمدید می‌شود. مبلغ مذکور در بند 10 بخشنامه یادشده برای اشخاص حقیقی مبلغ 75 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 150 میلیون تومان برای هر سال یا دوره اصلاح می‌شود. مدت زمان تفویض اختیار تقسیط بدهی برای مالیات و عوارض ابرازی موضوع بند 2-10 بخشنامه مذکور برای مالیات‌های مستقیم تا 18 ماه و برای مالیات و عوارض ارزش‌افزوده تا 12 ماه تعیین می‌شود. حداقل مبلغ دریافتی برای تقسیط در بند 11 بخشنامه یادشده به میزان 15 درصد اصلاح می‌شود.

اجرای آزمایشی کالابرگ کلید خورد

وزارت اقتصاد اعلام کرد:‌ بر اساس آخرین اعلام وزارت رفاه، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در یکی از استان‌های جنوبی کشور کلید زده و پس از اجرا در این استان برای کل کشور اجرا خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تأمین مالی کالابرگ مبتنی بر همان نظام پرداخت یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است. ادعای اینکه دولت برای تأمین مالی اجرای کالابرگ الکترونیکی دچار مشکل است در حالی مطرح می‌شود که اساساً تأمین مالی آن مبتنی بر همان نظام پرداخت یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است. بارها اعلام شد که موضوع طرح کالابرگ الکترونیکی مشکلی از نظر تأمین مالی ندارد، اما با توجه به اینکه نظام پرداخت یارانه‌ها جمعیت زیادی از مردم را متأثر می‌کند، لازم بود دولت با اطمینان درباره زیرساخت فنی اجرای طرح را دنبال کند تا مشکلی در تأمین کالا و خریدهای مردم پیش نیاید.

امکان راه‌اندازی ۳ نوع صندوق سرمایه‌گذاری برای بانک‌ها فراهم شد

بانک مرکزی اعلام کرد: با تصویب ضوابط مربوطه امکان راه‌اندازی سه نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری برای بانک‌ها فراهم شد. به گزارش ایلنا، در اجرای تکلیف مقرر در جلسه مورخ 17 خرداد امسال شورای پول و اعتبار مبنی بر اینکه «تملک سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری نهادهای مالی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی که به تشخیص بانک مرکزی در اجرای تکالیف قانونی، واگذاری اموال مازاد، مولدسازی دارایی‌ها و تنوع‌بخشی به ابزارهای تجهیز منابع در بازار پول انجام می‌شود، در چهارچوب قوانین و مقررات موضوعه و با رعایت حدود مقرر در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» و در چهارچوب ضوابط اجرایی که توسط هیأت عامل بانک مرکزی تعیین می‌گردد، مجاز خواهد بود.»، «ضوابط ناظر بر تملک واحدهای سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی»، «صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات» و «صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان» توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» در جلسه مورخ ۰۵/‌۰۹/‌۱۴۰۱ هیأت عامل بانک مرکزی به تصویب رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/8/634994/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها