اخبار




زیرسازی قطار سریع‌السیر قم ـ اصفهان توسط پیمانکار ایرانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از مکاتبه دولت با چینی‌ها برای فعال‌سازی ۱۲.۱میلیارد یوان فاینانس قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان خبر داد.
خیرالله خادمی درباره جدیدترین وضعیت قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان با بیان اینکه مسئولیت پروژه مذکور به‌عهده چینی‌هاست، گفت: توسط پیمانکار ایرانی کارهای مربوط به زیرسازی و بسترسازی قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان محدوده قم ـ اصفهان در 4 قطعه در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه تاکنون 3.2 میلیارد یوان در این پروژه هزینه شده است، افزود: تاکنون مجوز چینی‌ها برای تأمین 15.3 میلیارد یوان فاینانس اخذ شده است.
خادمی بیان کرد: مکاتبات دولت برای فعالسازی مابقی فاینانس (12.1 میلیارد یوان) با کشور چین انجام شده است.

دو فرودگاه کشور گواهینامه دریافت کردند

مقام مسئول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه
«۲ فرودگاه بین‌المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند»، گفت: به‌دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تأخیر روبه‌رو شده است. علی‌اصغر باریکانی، مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد:‌ بر اساس قانون ، فرودگاه‌های باقیمانده حداکثر باید در یک بازه زمانی یکساله گواهینامه فرودگاهی را اخذ کنند.
وی با بیان اینکه تغییر قوانین باعث شده تا صدور گواهینامه فرودگاهی برای 7 فرودگاه دیگر با تأخیر مواجه شود، افزود: هم‌اکنون فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دارند.
وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات فرودگاه کیش برای صدور گواهینامه انجام شده است، اضافه کرد: در مرحله بعد، کارشناسان سازمان هواپیمایی از این فرودگاه بازدید میدانی انجام خواهند داد.
مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: بر اساس مفاد ماده 4 آیین‌نامه مدیریت بهره‌برداری، ‌احداث و توسعه فرودگاه‌های غیرنظامی مصوب هیأت وزیران، فرودگاه‌های بین‌المللی کشور باید تا پایان تیرماه سال 1403 گواهینامه فرودگاهی را دریافت کنند.

توافق با نیروهای مسلح برای تأمین ۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تأمین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.
تقی رضایی، درباره راهکارهای در نظر گرفته شده برای تأمین اراضی در استان‌هایی که کمبود زمین دارند، اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها با معضل کمبود زمین مواجه شدیم که برای رفع این مشکل، سه راهکار در نظر گرفته شد.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: توافق با مالکین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، شهرک‌سازی در خارج از حریم‌های شهرها و استفاده از زمین‌های دولتی و توافق با نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش، سه روش تأمین زمین برای جبران کمبود اراضی در طرح نهضت ملی مسکن است.
به گفته رضایی، استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دارای کمبود زمین هستند.
وی افزود: توافق اولیه با نیروهای مسلح برای تأمین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی انجام شده و این زمین‌ها در مرحله تغییر کاربری قرار دارند.
وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان چهار سال دولت شده است و در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد، واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا زمین‌ به متقاضیان در گروه‌های دو تا چهار نفره به‌صورت ۲ ساله اجاره داده می‌شود تا با سلیقه خود خانه بسازند و در صورت ساخت، ۹۷ سال دیگر اجاره آن تمدید می‌شود.
علاوه بر عرضه زمین از سوی دولت برای ساخت و ساز نهضت ملی، قرارداد خودمالکی بیش از ۶۰ هزار واحد نیز در این طرح تاکنون منعقد شده است. به گفته سیدمحسن فاضلیان، عضو هیأت مدیره بانک تخصصی بخش مسکن از ابتدای اجرای طرح تاکنون قرارداد ۶۰ هزار و ۵۳۶ واحد به مبلغ ۲۰ هزار و ۷۴۴ میلیاردتومان منعقد شده است.
وی گفت: از مجموع قراردادهای منعقد شده به میزان ۲۰ هزار و ۷۴۴ میلیاردتومان، مبلغ ۱۱ هزار و ۲۹۰ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.
ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خود مالکان پرداخت می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/11/635007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها