معاون وزیر صمت اعلام کرد

آمادگی ایمیدرو برای کمک به راه‌اندازی ۷ طرح فولادی


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایمیدرو برای ارائه کمک‌های مالی و مشاوره‌ای به طرح‌های هفتگانه فولادی و به بهره‌برداری رسیدن آنها خبر داد.
وجیه‌الله جعفری در جلسه پایش طرح‌های هفتگانه فولادی گفت: مدیران و مجریان طرح‌ها زمان‌بندی لازم را برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های فولادی در دستورکار خود داشته باشند و بر همین اساس هم ما در ایمیدرو با سطح‌بندی و اولویت‌بندی نیازها، اقدامات لازم برای کمک و مساعدت به طرح‌ها را انجام می‌دهیم.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو خاطرنشان‌کرد: مشکلات مالی در همه پروژه‌ها وجود دارد اما باید مجری، مشاور و پیمانکار به یک اجماع برای تعیین نیازهای مالی خود برسند و ما هم در کنارشان خواهیم بود؛ منوط به اینکه همه چیز به‌صورت مدون و برنامه‌ریزی شده به ما ارائه شود.
او با تأکید بر اینکه کمبود آب، گاز و برق از مشکلات اساسی کشور است، ادامه‌داد: در حال رایزنی با وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مسئول هستیم تا کمترین قطعی انرژی‌های مذکور به واحدهای معدنی و فولادی تحمیل شود.
جعفری اضافه‌ کرد: باید برای استفاده از پساب‌های شهری، برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه داشت تا در این شرایط کم‌آبی تولید در طرح‌های هفتگانه دچار مشکل نشود.
او اظهار داشت: استفاده از پساب علاوه بر اینکه یک برنامه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌‌زیست است، موجب استفاده بهینه از منابع آبی کشور نیز خواهد شد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو همچنین در نشست با کمیته اکتشاف ایمیدرو ضمن تأکید بر پیوستگی ساختار اکتشاف در کشور تصریح کرد: انجام کار اکتشافی بزرگ در کشور نیازمند ساختار منسجم، برنامه‌ریزی و پیگیری است، در این راستا باید از پتانسیل شرکت‌های معدنی بزرگ همچون شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، گل‌گهر، پایا و... برای پیشبرد اهداف اکتشافی بهره گیریم.
او افزود: تقویت شرکت‌های پیمانکار حوزه اکتشاف و حفاری در حوزه‌های تخصصی، تجهیزاتی و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا با استفاده از توان مالی و پتانسیل شرکت‌های بزرگ معدنی کشور یکی از راهکارهای کمک به پیشبرد اهداف حوزه اکتشاف کشور است.
لزوم بهره‌گیری از مشاوران خارجی
حسام مقدم‌علی، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: با توجه به اینکه با کمبود مشاوران تراز اول حوزه اکتشاف در کشور مواجه هستیم و همچنین تمایل اکثر شرکت‌های بزرگ معدنی کشور به برون‌سپاری فرایند اکتشاف و حفاری است، بنابراین استفاده از مشاوران خارجی می‌تواند علاوه بر رفع نیاز این شرکت‌ها، به کسب نتایج بهتر و انتقال دانش روز به حوزه اکتشاف کشور منجر شود.

بــــرش

مشکلات مالی در همه پروژه‌ها وجود دارد اما باید مجری، مشاور و پیمانکار به یک اجماع برای تعیین نیازهای مالی خود برسند و ایمیدرو هم در کنارشان خواهد بود
 باید برای استفاده از پساب‌های شهری برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه داشت تا در این شرایط کم‌آبی تولید در طرح‌های هفتگانه دچار مشکل نشود
 انجام کار اکتشافی بزرگ در کشور نیازمند ساختار منسجم، برنامه‌ریزی و پیگیری است


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/12/635010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها