ابلاغ برنامه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام


برنامه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام از سوی وزیر صمت ابلاغ شد.
سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت با اشاره به تمرکز بر توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات در کشور در سطوح مختلف، بویژه ارائه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام و به استناد قانون حمایت از مصرف کنندگان و قانون حمایت از مصرف کننده خودرو و آیین‌نامه‌های مربوطه، فرایند جدید و راهبردهای اصلی برنامه‌ریزی و توسعه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام تولیدی و وارداتی در کشور را اعلام کرد.
بر این اساس صدور شناسه کالا و شناسه رهگیری برای کالاهای سرمایه‌ای و بادوام، مستلزم ثبت شناسنامه خدمات پس از فروش است. همچنین ارائه دهندگان خدمات پس از فروش مکلف به سپردن ضمانتنامه بانکی متناسب با حجم فعالیت خود به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهند بود. در ارتباط با کالاهایی که به استناد قانون، نمایندگی رسمی از تولید کننده جزو الزامات است، در صورت دارا بودن شروط زیر، نمایندگی رسمی احراز خواهد شد.
یک؛ دارا بودن قرارداد رسمی مستقیم یا غیرمستقیم با تولید کننده، که اصالت آن با تشخیص سازمان توسعه تجارت احراز می‌شود. دوم؛ ارائه تعهد خدمات پس از فروش، شامل طی مراحل مذکور در دستورالعمل حاضر، نظیر ثبت «شناسنامه خدمات پس از فروش» در سامانه، تأمین شبکه خدمات‌دهندگان و ارائه خدمات پس از فروش در طول دوره تعهد و تضمین و سوم؛ ارائه تعهد تأمین قطعات یدکی از طریق واردات قطعات معادل 2 درصد ارزش واردات. براساس ابلاغیه جدید وزارت صمت، دوره ضمانت و تعهد برای کالاهای وارداتی دارای خدمات پس از فروش، حداقل معادل کالاهای تولید داخلی مشابه خواهد بود. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مسئولیت بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش را با همکاری اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت استانی برعهده خواهد داشت. ارائه دهندگان خدمات پس از فروش، توسط دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری به‌صورت دوره‌ای، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی می‌شوند.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/12/635011/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها