خبر خوان


افزایش ۲۱ درصدی تولید شمش آلومینیوم

میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در هفت ماهه امسال، با ۲۱ درصد افزایش از مرز ۳۶۰ هزار تن عبور کرد. چهار شرکت تولیدکننده شمش آلومینیوم کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه ۳۶۷ هزار و ۲۷۴ تن شمش آلومینیوم تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۳ هزار و ۸۲۹ تن بود.
از این میزان، شرکت‌های «سالکو» ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ تن، «ایرالکو» ۱۰۲ هزار و ۴۴۱ تن، «المهدی» ۸۶ هزار و ۳۳۰ تن و «آلومینای ایران» ۲۱ هزار و ۱۹۲ تن تولید داشتند. برپایه این گزارش، شرکت آلومینای ایران در هفت ماهه امسال ۱۳۸ هزار و ۱۹ تن پودر آلومینا تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۳۶ هزار و ۶۴۰ تن)، حاکی از افزایش یک‌هزار و ۳۷۹ تن (یک درصد رشد) است. همچنین در این مدت، شرکت آلومینای ایران نزدیک به ۳۲۳ هزار و ۷۹ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید کرد.
 
بورس کالا، قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عرضه خودرو در بورس کالا را اقدام مثبتی خواند و گفت: با تداوم عرضه خودرو در بورس کالا می‌توان انتظار حذف دلالی و به دنبال آن کاهش قیمت خودرو را در بازار آزاد داشت.
محمدحسین فرهنگی افزود: متقاضیان و مشتریان خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا دسترسی راحت‌تری به خودروهای مدنظر خود دارند، بنابراین به نظر می‌رسد این مسیر درستی است.
او تصریح کرد: با ادامه قاطعانه عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا شاهد نتایج مثبتی در بازار خودرو خواهیم بود.
 
اسقاط کمتر از ۳۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده از اسقاط کمتر از ۳۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور خبر داد.
مشهدی‌شریف گفت: با وجود ۶,۵ میلیون خودرو سواری فرسوده در کشور، سال گذشته فقط ۲۹ هزار دستگاه از این خودروها از رده خارج شد.
به گفته او، برآوردهای ما نشان می‌دهد که نهادهای مختلف کشور در سال ۱۴۰۲ برای عمل به تکالیف مربوط به قانون هوای پاک، در مجموع به بیش از 100هزار میلیارد ریال اعتبار به علاوه ۲میلیارد دلار دیگر اعتبار ارزی نیاز دارند.
مشهدی‌شریف افزود: سال‌هاست که مسأله آلودگی هوا به یکی از اساسی‌ترین معضلات محیط زیستی و بهداشتی کشور تبدیل شده است و با وجود تصویب قوانین و مقررات بسیار برای مبارزه با این پدیده در دهه‌های گذشته، این معضل معمولاً سال به سال تشدید می‌شود.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده گفت: اکثر برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه مبارزه با آلودگی هوا مطرح شده، متأسفانه به جایی نرسیده است.






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/12/635012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها