خط لوله نفتی تابش مجوز شورای اقتصاد را گرفت


شورای اقتصاد با صدور مجوز احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی رفسنجان - بیرجند - مشهد (تابش)، سقف سرمایه‌گذاری در این طرح را یکصد هزار میلیارد ریال و زمان اجرای آن را تا سال ۱۴۰۶ تعیین کرد.
به گزارش ایرنا، شورای اقتصاد در جلسه اخیر خود که ۲۹ آبان ماه برگزار شد، با درخواست وزارت نفت برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع شرکت ملی ژالایش و ژخش فرآورده‌های نفتی ایران برای اجرای طرح «احداث لوله انتقال فرآورده‌های نفتی رفسنجان/ بیرجند/ مشهد (تابش)» موافقت کرد.
بر این اساس سقف سرمایه‌گذاری در طرح مذکور حداکثر یکصدهزار میلیارد ریال (۱۰ هزار میلیارد تومان) و دوره سرمایه‌گذاری از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ تعیین شد. البته اجرای این مصوبه مشروط به اخذ مجوز زیست‌محیطی و رعایت ملاحظات و الزامات آن است.
وزارت نفت نیز موظف شده است که گزارش عملکرد این مصوبه را هر شش ماه یکبار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.
بر اساس اعلام وزارت نفت، این طرح که خط تابش نامگذاری شده است، با ظرفیت انتقال ۱۵۶ هزار بشکه بنزین و نفت سفید و یا ۱۳۰ هزار بشکه گازوئیل در روز شامل احداث ۹۰۰ کیلومتر خط لوله به قطر ۲۲ اینچ و ۴۸ کیلومتر خط لوله به قطر ۱۸ اینچ، دو ایستگاه پمپاژ (تلمبه‌خانه) در مرکز انتقال رفسنجان و بیرجند است که علاوه بر ثبات سوخت‌رسانی به شرق و شمال شرق کشور با افزایش ظرفیت انتقال فرآورده، امکان صادرات را نیز فراهم خواهد کرد.
بخشی از منابع مورد نیاز اجرای این طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/14/635021/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها