تیم ملی در سالروز بازی خاطره‌انگیز مقابل استرالیا امشب به مصاف امریکا می‌رود

امید به تکرار حماسه


درپی توهین به پرچم ایران در صفحه تیم فوتبال ایالات متحده
سرمربی امریکا  مجبور به عذرخواهی شد

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 22:30 امشب در سومین بازی‌اش در گروه B جام جهانی 2022 قطر، در ورزشگاه الثمامه به مصاف امریکا می‌رود و در دیدار همزمان هم ولز با انگلیس دیدار می‌کند؛ دیدارهایی حساس و سرنوشت‌ساز که در پایان آن، تکلیف تیم‌های صعودکننده از این گروه به مرحله بعد مشخص می‌شود. در حال حاضر، انگلیس با 4 امتیاز در صدر گروه قرار دارد و ایران با 3 امتیاز دوم است. امریکا با 2 و ولز هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند. این شرایط، نشان می‌دهد که شاگردان کارلوس کی‌روش، اگرچه با برد صعودشان به مرحله بعد قطعی می‌شود اما با تساوی هم شانس زیادی برای صعود دارند چرا که اگر ولز با انگلیس مساوی کند، ولزی‌ها 3 امتیازی می‌شوند و ایران هم با 4 امتیاز، پس از انگلیس 5 امتیازی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شود اما در حالت بد، اگر ما مساوی کنیم و ولز انگلیس را شکست دهد، آن وقت ولز با تفاضل گل بهتر راهی مرحله بعد می‌شود.
با این حال، صعود رؤیایی است که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال ایران آن را در سر می‌پرورانند و امیدوارند این آرزو محقق شود، خصوصاً که این بازی امروز هشتم آذرماه است؛ سالروز بازی تاریخی ایران و استرالیا که تیم ملی با تساوی 2-2 برابر این تیم در سال 1376، به جام جهانی 1998 فرانسه صعود کرد تا روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد. حالا در بیست و پنجمین سالروز آن بازی، یک بازی بزرگ دیگر از راه رسید و همه در انتظار هستند تا یوزها حماسه‌ای دیگر را مانند حماسه ملبورن رقم بزنند و با رقم‌زدن اولین صعود از مرحله گروهی جام جهانی، دست به تاریخ‌سازی بزنند.
تیم ملی در حالی امیدوار به صعود است که پس از شکست سنگین و غیرمنتظره 6 بر 2 برابر انگلیس، در بازی دوم برابر ولز نمایشی خیره‌کننده از خود به جا گذاشت و با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند، موفق شد حریفش را 2 بر صفر شکست دهد، دیداری که گل‌های آن در وقت‌های تلف شده و لحظات پایانی به‌ ثمر رسید؛ یکی با شوت دیدنی روزبه چشمی از پشت محوطه جریمه و گل دوم با ضربه چیپ رامین رضاییان.

صفحات 19تا22 را بخوانید

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/1/635043/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها