اخبــــار


آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی امیر قطر مطرح کرد
تبریک به دولت قطر برای برگزاری خوب جام جهانی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر ضمن تبریک به دولت قطر بابت برگزاری خوب جام جهانی فوتبال، تلاش‌های این کشور برای رعایت ارزش‌های اسلامی را شایسته قدردانی دانست. رئیس جمهور همچنین با اشاره به توسعه همه‌جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور، پیگیری توافقات انجام شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد. «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی روابط قطر با جمهوری اسلامی ایران را رابطه‌ای دوستانه، برادرانه و با قدمتی طولانی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال توسعه این روابط راهبردی هستیم. امیر قطر همچنین بر اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان قطر و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر  بی‌سابقه است

معاون اول رئیس‌جمهور بعدازظهر دوشنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه زدن به ایران گفت: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، افزود: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمیایی و شهرهای مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغالزایی را در این استان افزایش دهد. در این جلسه نمایندگان مردم خوزستان به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص چالش‌های اصلی استان در خصوص آلودگی و مشکلات زیست محیطی، خشکسالی و تنش آبی، حاشیه‌نشینی، بیکاری، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، کشاورزی، مناطق آزاد و شرکت‌های نفتی پرداختند و پیشنهاداتی  برای رفع چالش‌ها و توسعه استان ارائه کردند.

دولت به اجرای تمام مصوبات سفرهای استانی متعهد است
مخبر همچنین در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان مازندران که پیش از ظهر دیروز انجام شد، با تأکید بر اهمیت ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان مازندران اظهارکرد: متأسفانه از توجه به بخش صنعت در استان مازندران غفلت شده که لازم است تمرکزی جدی بر صنایع تبدیلی کشاورزی  با رعایت ملاحظات محیط‌‌‌زیستی معطوف شود. وی از اهتمام ویژه دولت برای پیگیری مجدانه و اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: دولت به اجرای مصوبات سفرهای استانی متعهد است و تخصیص اعتبارات و منابع مالی مرتبط با این مصوبات در جریان است.

احیای 57 واحد صنعتی در مازندران
استاندار مازندران نیز از احیای ۵۷ واحد صنعتی غیرفعال در استان مازندران خبر داد و گفت: سیستم پسماند ساری که ۱۲ سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته، در یک سال اخیر ۶۵ درصد پیشرفت کرده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. در بخش آسفالت روستایی به اندازه ۸ سال دولت گذشته کار انجام شده و در بخش آبرسانی به روستاها نیز در همین مدت یک سال اخیر به اندازه دولت گذشته اقداماتی صورت گرفته است.

بازدید برخی اعضای کابینه سیزدهم از نمایشگاه هوافضای سپاه

جمعی از وزرا و معاونین دولت سیزدهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید کردند. به گزارش مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان این بازدید گفت: امروز با همت جوانان و متخصصان کشورمان از حوزه ساخت تجهیزات تهدیدمحور به هدف‌محور وارد شده‌ایم و در این نمایشگاه بخش کوچکی از دستاوردهای فرزندان ملت ایران به نمایش درآمده است. وزرا و معاونان دولت در حاشیه این بازدید، نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه که بخشی از دستاوردهای کشورمان در حوزه هوافضا را ارائه داده است، برای ملت ایران اقتدارآفرین و امنیت‌ساز توصیف و تأکید کردند: اقدامات تحولی و عزت‌آفرین نیروی هوافضای سپاه در سایه عمل به تدابیر مقام معظم رهبری و در شرایط اوج تحریم‌ها و با تلاش مجاهدانه و مخلصانه در کنار تخصص‌گرایی و جوانگرایی و به دور از قواعد پیچیده اداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود انجام شده است.
بازدیدکنندگان همچنین تصریح کردند: این نمایشگاه نشان می‌دهد که هیچ عرصه‌ای از علم و فناوری نیست که دست‌نیافتنی باشد و به‌طور قطع با برنامه‌ریزی، مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی می‌توان به آن دست یافت و جوانان با آشنایی و دیدن این دستاوردهای برجسته، احساس عزت و غرور کرده و با روحیه بالاتری در حوزه علم و دانش گام برمی‌دارند.
گفتنی است، پرتاب موشک ماهواره‌بر قائم 100 که قابلیت قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زیر 500 کیلومتری را دارد و به نحوی در رسته موشک‌های قاره‌پیما تلقی می‌شود، یکی از دستاوردهای مهم و اخیر نیروی هوافضای سپاه است که آزمایش آن در ابعاد بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت.

سوریه قطعنامه اخیر شورای حقوق بشرعلیه ایران را محکوم کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه، درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه سوریه در این گفت‌و‌گو صدور قطعنامه اخیر در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری کشورهای غربی از سازکارهای بین‌المللی برای اهداف و مقاصد سیاسی خود را محکوم کرد.

گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و لهستان
همچنین امیرعبداللهیان با زیبیگنیو رائو وزیر خارجه جمهوری لهستان روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه، مسائل کنسولی و برخی تحولات بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر پرداخت. امیرعبداللهیان در این تماس به روابط خوب موجود میان جمهوری اسلامی ایران و لهستان، اشاره کرد. وزیر خارجه لهستان نیز با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات دو کشور، بر اهمیتی که دولت لهستان برای روابط با تهران قائل است، تأکید کرد. زیبیگنیو رائو، ایران را شریک مهم لهستان در منطقه توصیف کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها به موفقیت برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/2/635058/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها