وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد

حرکت وزارت بهداشت به سوی برگزاری آزمون‌های غیرمتمرکز


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس معاونان آموزش و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: من اعتقادی به انجام آزمون‌های متمرکز ندارم، آزمون‌ها را می‌توانیم به دانشگاه‌هایی که اعتباربخشی می‌شوند واگذار کنیم.
دکتر بهرام عین‌اللهی، با بیان این مطلب گفت: هیأت علمی‌ها اگر به وظایف اصلی خود بپردازند، می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند. بنابراین جذب و ارزیابی هیأت‌های علمی کارآمد امری بسیار مهم است. نباید سیستم به گونه‌ای باشد که اگر عضوی از هیأت علمی توانمند نبود آنقدر صبر کنیم تا بازنشسته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ایجاد جمهوری اسلامی، شروعی برای بازگرداندن مرجعیت علمی بود. اگر به درستی برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم دوباره کرسی مرجعیت علمی را در دنیا به دست آوریم؛ بویژه آنکه آموزش پزشکی در مرجعیت علمی جایگاه با اهمیتی دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آموزش سرمایه‌گذاری است، نه هزینه، تصریح کرد: نه تنها در وزارت بهداشت و علوم، بلکه در آموزش و پرورش هم انجام کارهای اساسی منوط به توسعه آموزش است و از این رهگذر آینده کشور بیمه می‌شود.
عین‌اللهی گفت: همه کسانی که در بوردها پذیرفته می‌شوند انسان‌های توانمندی هستند و جایگاه علمی بالایی دارند، بنابراین برای جذب نخبگان باید معیارهای دیگری همچون تعهد، تدین و انقلابی بودن را نیز در نظر گرفت.
وی ادامه داد: دانشجویان رکن مهم دیگر آموزش و همانند فرزندان ما هستند، باید از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شده و مشکلات آنها را مرتفع کنیم. به‌عنوان مثال احداث خوابگاه بویژه برای متأهلان از اقدامات لازم در جهت حمایت از تحصیل دانشجویان است.
عین‌اللهی گفت: دانشجویان تحت تأثیر استادان خود هستند و استادان باید آنها را در جهت درست هدایت کنند. باید به دانشجویان خارجی هم به چشم یک انتقال‌دهنده فرهنگ انقلاب نگاه کنیم، نه فقط دانشجویی که برای ما ارزآوری دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی نداریم، ولی باید طوری عمل کنیم که وقتی این دانشجویان به کشور خود برگشتند مبلغ انقلاب و تمدن اسلامی ما باشند و این رویکرد دانشگاه رسالتی مهم در جهت کسب مرجعیت علمی ایران در جهان خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/4/635068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها