اخبــار



پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰؛ آماده پرداخت
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تخصیص کامل پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، خبر داد.
صادق ستاری‌فرد در این باره گفت: با حمایت و همراهی سازمان برنامه و بودجه، تخصیص کامل پاداش پایان خدمت معلمان انجام شده است و معلمان عزیزی که با همه سختی‌ها و تنگناها، حداقل۳۰ سال از عمر خود را وقف آموزش و پرورش هزاران کودک و نوجوان کشور کرده‌اند، این مبلغ را دریافت می‌کنند. وی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی اظهارکرد: تاکنون ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ به حسابشان واریز شده بود که با تخصیص کامل انجام شده، ظرف چند روز آینده با همکاری خزانه‌داری کل کشور، تسویه کامل پاداش پایان خدمت این عزیزان انجام خواهد شد. وی در ادامه افزود: این پاداش پایان خدمت برای حدود ۷۲ هزار بازنشسته فرهنگی خواهد بود.


معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد
ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرصه گردشگری سلامت
معاون درمان وزارت بهداشت، از ورود ۲۲۰ بیمارستان کشور به عرصه گردشگری سلامت خبر داد.
دکتر سعید کریمی در اولین جلسه مشترک معاونان، مشاوران و مدیران حوزه ستادی و رؤسای سازمان‌های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت متبوع در دولت سیزدهم» که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ۱۰۴۴ بیمارستان در کشور داریم که حدود ۷۰ درصد از بیمارستان‌ها با ۱۰۷ هزار و ۸۳۵ تخت فعال متعلق به وزارت بهداشت است و مابقی بیمارستان‌ها در اختیار سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و بخش خصوصی قرار دارد.
وی افزود: طی سال گذشته ۷۹ بیمارستان به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید مجهز شدند. از این تعداد ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی، ۵۰۰ تخت پی آی سی یو و ۲۲۰۰ تخت اورژانس با تمرکز بر مناطق محروم توزیع شدند. هم اکنون جهت مقابله با کرونا تعداد تخت‌های پی آی سی یو در کشور از ۵۵۶ تخت به ۱۰۵۰ تخت رسیده است. معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: ۵۲ بیمارستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ احداث شد که این رقم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ۷۹ بیمارستان تازه تأسیس رسیده است. توسعه تخت‌ها نیز در این مدت از ۷ هزار و ۳۹۱ تخت به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت رسید.
کریمی از افزایش مراکز کاشت حلزون شنوایی به ۱۶ مرکز دولتی خبر داد و یادآور شد: تا انتهای مهرماه امسال بالغ بر ۱۰۸۹ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی برای بیمارانی که در صف انتظار بودند انجام شده و تا پایان دی ماه امسال جشن صفر شدن فهرست انتظار این بیماران برگزار می‌شود. وی ادامه داد: با بازنگری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی توزیع پزشکان متخصص متعهد خدمت درمانی، آذرماه امسال ۲۲۰۰ پزشک متخصص با اولویت مناطق محروم در کشور توزیع شد.


رئیس سازمان نظام پرستاری:
برای اجرای تعرفه‌های پرستاری مشکل اعتباری نخواهیم داشت
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: تخصیص ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای تعرفه‌های پرستاری برای سال‌جاری صورت گرفته است و مشکل اعتباری نخواهیم داشت.
محمد میرزابیگی در نشست خبری در آستانه روز پرستار گفت: مراقبت‌های پرستاری در دنیا مهم است و این موضوع با توجه به سالمند شدن جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. در زمینه ارتقای مراقبت از بیماری تمام افراد باید نقش خودشان را به درستی ایفا کنند.
به گفته وی دانشکده‌های پرستاری از همان علمی برخوردار بوده که کشورهای پیشرفته آن را دارا هستند و باید پرستاران مبتنی بر علم در بیمارستان‌ها خدمت کنند. همان‌گونه که دنبال بهداشت و درمان مناسب هستیم باید دنبال مراقبت‌های ایمن و کیفی در سطح کشور باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت دانشجو و پرستار در حدود ۲۵۰ هزار نفر در کشور است که ۱۴۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های وزارت بهداشت و ۳۰ هزار نفر در نیروهای مسلح، خصوصی و حدود ۲۰ هزار نفر بازنشسته یا در مراکز هوم کر فعالیت می‌کنند.
میرزابیگی اظهار کرد: هم‌اکنون حل مسائل پرستاری به کیفیت و جامعیت مراقبت از بیماران وابسته است، اگر پرستار به میزان کافی در یک بیمارستان باشد بیماران اقامت کمتری در مراکز درمانی خواهند داشت و بستری و خدمات کیفی‌تری ارائه شده و هزینه‌های کمتری توسط مردم پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: طرح تبعیض‌آمیز قاصدک منحل شد، این طرح باعث ظلم به پرستاران شده بود. بیش از ۹۰ درصد موضوع قاصدک را کنار گذاشته و اضافه‌کاری و کارانه جدا پرداخت می‌شود و در حال حاضر معوقات از ۱۸ ماه به چهار ماه کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: در حال حاضر اعطای فوق‌العاده ویژه به پرستاران مانند سایر گروه‌های جامعه پزشکی صورت گرفته و از دو سال قبل مجوز استخدام ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر گرفته شده که حدود ۴۵ هزار نفر از این افراد پرستاران هستند. وی افزود: هم‌اکنون دستورالعمل بازتوزیع، اسناد و بحث خدمات ابلاغ شده است. برخی بیمارستان‌ها خدمات را به ثبت نرسانده و همین مسأله موجب ناهماهنگی در بیمه و خرید خدمات شده است.

آخرین آمار کرونا در کشور؛ تجربه مجدد روز بدون فوتی
وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از تجربه مجدد روز بدون فوتی کرونا در ایران در شبانه روز منتهی به روز گذشته خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۹۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۸۳ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۰ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۴۹ دوز رسید.
در این بازه زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۷ نفر از آنها بستری شدند. هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد. ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر 0 شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/4/635070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها