مدیر کل بنیاد مسکن کردستان از افزایش تسهیلات و اعتبارات مسکن روستایی خبر داد

100میلیارد تومان اعتبار جدید برای طرح هادی در کردستان


سنندج - کردستان از لحاظ شاخص برخورداری از طرح هادی ۱۱ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، شاخص بهره‌مندی از طرح هادی در کشور ۵۴ درصد بوده اما این رقم در استان ۴۳ درصد است.
به گزارش ایرنا «سعید رسولی» مدیرکل بنیاد مسکن کردستان، با اشاره به اینکه ضرورت دارد با حمایت مسئولان و با تزریق اعتبارات جهشی به بنیاد مسکن، در کمترین زمان به میانگین کشوری برسیم، گفت: امسال توانستیم ۷۴ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی‌ها برای اجرای طرح هادی بگیریم و از محل اعتبارات ملی نیز ۲۳۴ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته شده است.
وی افــزود: در ۲ هفتــه گــذشــته، ۱۰۰ میــلیــارد تـومـــان در راســتای محرومیت‌زدایی در کردستان ابلاغ شده است و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیر جذب آن هستیم که کمک قابل توجهی برای اجرای طرح هادی در روستاها است.
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: از ابتدای ابلاغ طرح سنددار کردن مسکن روستایی، تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک کردستان، ۸۹ هزار و ۸۵۰ واحد مسکن روستایی سنددار شده است که با توجه به برنامه‌ریزی و چشم‌انداز موجود، امیدواریم سال آینده آن را به اتمام برسانیم. وی افزود: در مصوبه اخیر هیأت دولت، میزان تسهیلات روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و کارمزد آن 5درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است، ضمن اینکه ضمانت این وام زنجیره‌ای و قرار است این هفته مصوبه به صورت اصلاحی ابلاغ شود و اقدام به پرداخت کنیم.
رسولی گفت: این نهاد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و در 5شهرستان دهگلان، کامیاران، قروه، بیجار و دیواندره در اجرای طرح ملی مسکن فعالیت دارد و در حال حاضر تمام طرح‌های نهضت ملی در شهرهای ذکر شده فعال شده و در فاز اول طرح، 3هزار و ۲۰۸ متقاضی به ما معرفی شده که تاکنون برای ۲ هزار و ۴۱۱ نفر زمین تأمین شده است.
ساخت این ۲ هزار و ۴۱۱ واحد در حال حاضر فعال است و پیشرفت خوبی هم دارد، به طوری‌که در شهرستان‌های قروه و دهگلان برخی واحدها حتی به بهره‌برداری رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/16/635075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها