ایران در ایران


ایران از فردا بارانی می‌شود

 ایران زمین – سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز (سه‌شنبه) به کشور خبر داد و اعلام کرد بارش‌ها از فردا آغاز می‌شود.
«کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا که از بعد از ظهر دوشنبه شدت گرفته بود انتظار می‌رود تا ظهر چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان باشیم.
وی افزود: روز گذشته در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از اردبیل، خراسان شمالی و شمال آذربایجان شرقی وزش باد و بارش باران داشتیم که این شرایط جوی امروز در غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی تداوم دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه سامانه بارشی جدید از اواخر وقت فردا وارد کشور می‌شود، گفت: روز چهارشنبه در استان‌های شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی از جمله استان‌های تهران، البرز، قزوین و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.
رفیعی تصریح کرد: روز چهارشنبه با توجه به تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در استان گیلان و مازندران نیز بارش پیش‌بینی شده که این شرایط روز پنجشنبه نیز برای مناطق تداوم دارد و به شرق سواحل و شمال‌شرق کشور کشیده می‌شود. وی با بیان اینکه روز جمعه از میزان و گستره بارش‌ها کاسته خواهد شد، اعلام کرد که از امروز تا روز پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است. کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: بیشینه دمای دیروز تهران ۱۸ درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه بالای صفر بود.


هشدار درباره مخلوط کردن برنج خارجی با عنبربوی خوزستان

اهواز - رئیس انجمن برنج خوزستان نسبت به مخلوط کردن برنج خارجی با برنج عنبربوی خوزستان هشدار داد و از مصرف‌کنندگان خواست برنج محلی را از مراکز معتبر و پاسخگو خریداری کنند.
محمد سواری افزود: بر اساس بررسی‌ میدانی، برخی سودجویان در هفته‌های اخیر برای کسب سود نامشروع، اقدام به مخلوط کردن برنج خارجی با انواع برنج معطر تولیدی خوزستان کرده‌اند.
وی گفت: سودجویان به تازگی این نوع برنج را در کیسه ۱۰ کیلوگرمی با بهای کمتر از قیمت متعارف به مشتریان عرضه می‌کنند و تشخیص این مسأله (اختلاط برنج خارجی با عنبربو)برای مصرف‌کننده[هنگام خرید]مشکل است.
سواری افزود: در روزهای اخیر عرضه این برنج که به نوعی تقلبی است بیشتر شده و لازم است دستگاه‌های مسئول، نظارت بیشتری روی این مسأله داشته باشند تا حقوق مصرف کننده رعایت و سودجویان به دستگاه قضایی معرفی شوند. رئیس انجمن برنج خوزستان با اشاره به اینکه عرضه برنج تازه استان از دو هفته پیش شروع شده، ادامه داد: برنج تولیدی خوزستان از کیفیت و طعم بالایی برخوردار است و مخطوط کردن برنج معطر استان با برنج خارجی، باعث ضرر و زیان کارخانه‌های برنج کوبی و ایجاد بدبینی بین مردم خواهد شد.


احداث ۲ هزار هکتار گلخانه در استان فارس

شیراز - رئیس جهاد کشاورزی فارس از هدف‌گذاری برای احداث بیش از ۲ هزار هکتار گلخانه در این استان خبر داد.
 مجتبی دهقان‌پور با اشاره به اینکه توسعه هزار هکتاری کشت‌های گلخانه‌ای برای امسال در این استان هدف‌گذاری شده است، گفت: امسال تاکنون متقاضیان احداث ۲ هزار و ۲۱۴ هکتار گلخانه در فارس شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه این سطح از توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده با وجود ابلاغ سهمیه تنها ۲۰۰ هکتاری برای توسعه گلخانه‌ها در سال‌ جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی به این استان است، عنوان کرد: نزدیک به هزار هکتار از طرح‌های مذکور از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: ستاد ویژه گلخانه‌ها در استان به ریاست استاندار و با مشارکت جدی و تعامل سازنده تمام دستگاه‌های مرتبط و با محوریت سازمان جهاد کشاورزی این استان تشکیل شده و با برگزاری منظم و مستمر جلسات، ستاد روند پیشرفت پروژه‌ها را رصد و پایش می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/16/635077/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها