واکنش رسمی امریکایی‌ها به حذف موقت «الله» از پرچم ایران

ایران رسماً از فدراسیون فوتبال امریکا شکایت کرد


گروه ورزشی/ فدراسیون فوتبال از ارائه رسمی شکایت خود از فدراسیون فوتبال امریکا به فیفا خبر داد. در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال امریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا، از فدراسیون فوتبال امریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون امریکا شد.
علاوه بر این نیل بوته، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت: «این یک تصمیم داخل فدراسیون بود. قصد ندارم وارد این موضوع شوم که چه ‌کسی از آن مطلع بود یا چه‌ کسی مطلع نبود.» وی در ادامه در مواجهه با این پرسش که «آیا مذاکراتی با نهادهای دیپلماتیک برای انجام این کار داشته‌اید»، اظهار داشت: «در زمان‌های خاصی مذاکراتی صورت گرفته است. قصد ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم اما بازهم می‌گویم این تصمیم ما بود، نه کس دیگری یا فشاری از سوی شخص دیگری!»
گفتنی است گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی امریکا هم دیروز در نشست خبری پیش از بازی در پاسخ به سؤالی درباره جنگ رسانه‌ای امریکایی قبل از بازی با ایران و حرکت هوشمندانه کی‌روش به این مساله که به ضرر امریکا می‌شود و اینکه کلمه الله از پرچم ایران حذف شده و به فرهنگ، دین و هویت ایران توهین شده و فدراسیون فوتبال امریکا بیانیه داده که این حرکت برای حمایت از مردم بوده و این کشور سیاست را در ورزش دخالت داده و آیا این مسأله به ضرر تیمش خواهد بود یا روحیه‌بخش خواهد بود؟ گفت: «تکرار می‌کنم که بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مسأله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه این‌طور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/19/635082/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها