کامرون و صربستان؛ ثبت پرگل‌ترین تساوی جام


گروه ورزشی/ در اولین بازی از روز نهم جام جهانی 2022، دیروز در گروه G، تیم‌های ملی کامرون و صربستان برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 3-3 به پایان رسید تا پرگل‌ترین تساوی این رقابت‌ها تا دیروز رقم بخورد. در این مسابقه که با قضاوت محمد عبدالله محمد، داور اماراتی برگزار شد ابتدا این تیم کامرون بود که در دقیقه ۲۹ توسط چارلز کاستیلتو به گل رسید. برتری کامرون تا دقایق پایانی نیمه نخست ادامه داشت اما صربستان موفق شد با گل پالوویچ در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافه کار را به تساوی بکشاند. در حالی که هواداران تصور می‌کردند دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند، صربستان شوک دوم را هم به حریف آفریقایی خود وارد کرد و در دقیقه ۳+۴۵ توسط سرگئی میلینکوویچ ساویچ بار دیگر به گل رسید و با پیروزی ۲- ۱ راهی رختکن شد. بازی هجومی صربستان در نیمه دوم هم ادامه یافت و این تیم توانست روی یک کار تیمی زیبا در دقیقه ۵۳ توسط الکساندر میتروویچ به گل سوم دست یابد. با عملکرد ضعیف کامرون در این مسابقه و بویژه در دقایق ابتدایی نیمه دوم این تصور به‌وجود آمد که صربستان بعد از گل سوم، برنده مسابقه خواهد بود اما یک تعویض در تیم کامرون و مصدومیت پاولوویچ مدافع صربستان ورق را به سود کامرون برگرداند. در دقیقه ۵۵ بود که وینسنت ابوبکر برای کامرون به زمین آمد و از این زمان، برتری این تیم بر صربستان بویژه از سمت راست خط حمله سبزپوشان آفریقایی تحمیل شد. ابوبکر 8 دقیقه بعد از ورودش به زمین، روی یک فرار از پشت مدافعان صربستان با یک ضربه چیپ و دیدنی دروازه صربستان را باز کرد. این گل ابتدا توسط کمک داور آفساید اعلام شد اما VAR تصمیم کمک داور را رد کرد تا کامرونی‌های ناامید، گل دوم خود را با تأخیر جشن بگیرند. صربستان هنوز دریافت گل دوم را هضم نکرده بود که در دقیقه ۶۶ توسط اریک چوپو موتینگ گل سوم را هم دریافت کرد و دستاورد سه گله خود را بر باد داد. کامرون در بازی نخست خود با یک گل مغلوب سوئیس و صربستان هم با دو گل برابر برزیل شکست خورده بود. در دیگر بازی این گروه، برزیل و سوئیس دیشب به مصاف هم رفتند.
یکی از حواشی قابل توجه این دیدار این بود که پرچم روسیه روی سکوهای ورزشگاه توسط هواداران صربستان به نمایش درآمد. همچنین یکی از هواداران صربستان پیراهن تیم ملی فوتبال روسیه را به درون زمین پرتاب و آن را به گائل اوندوآ، بازیکن کامرون اهدا کرد. مهاجم کامرون که تابعیت روسی نیز دارد این پیراهن را که نشان و نوشته روسی داشت بالا آورد. هوادار صربستانی نیز درباره دلیل این کار خود گفت: «اینجا سیاستی وجود ندارد. ما (روس‌ها و صرب‌ها) هم‌دین هستیم. ما برادران مسیحی هستیم.»
کره جنوبی کامبک زد و باخت
در دیگر بازی دیروز از  گروه H تیم‌های کره جنوبی و غنا به مصاف هم رفتند که جدال نمایندگان قاره آسیا و آفریقا 3-2 به سود غنا به پایان رسید. در ابتدا غنا توسط محمد سالیسو (24)، محمد کدوس (34) به گل رسید اما کره‌ای‌ها با گلزنی گوئه سونگ چون (58-61) بازی را مساوی کردند. در ادامه غنا توسط محمد کدوس (68) به گل برتری دست یافت تا کره جنوبی با وجود کامبک بازی را واگذار کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/19/635086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها