ولز – انگلیس؛ گروه B

یاران بیل به دنبال اعاده حیثیت


گروه ورزشی/ «نبرد بریتانیا» امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه احمد بن‌علی آغاز خواهد شد. در دیداری از گروه B جام‌جهانی 2022 تیم‌های ملی ولز و انگلیس به مصاف هم خواهند رفت. راب پیج سرمربی ولز مرحله به مرحله پیش رفت و از سرمربی موقت تبدیل به دائم شد، اما نه در یورو 2020 خوب نتیجه گرفت و نه در جام‌جهانی 2022. اگرچه هنوز یک بازی برای ولز باقی مانده، ولی نمایش پرانتقاد مقابل ایران نشان داد که اژدها برای صعود به قطر نیامده است. عملکرد سراسیمه و پاس‌های اشتباه زیاد باعث شد تا سرانجام در آخرین دقیقه بازی را به حریف آسیایی واگذار کنند. حالا هم شکست دادن انگلیس که 38 سال است آن را نبرده‌اند، مثل عملیات غیرممکن می‌ماند. آیا شرایط امشب تغییر می‌کند؟ در هر صورت شاید پیج بعد از جام‌جهانی دیگر سرمربی ولز نباشد. در طرف مقابل از بازی نخست تا بازی دوم برای سه‌‌شیرها زمین تا آسمان تفاوت وجود داشت. انگلیس در بازی دوم مثل این که قفل شده بود و مقابل امریکا حتی ذره‌ای از آن کوبندگی بازی با ایران را نداشت. حالا مقابل ولز، انگلیس بازی اول را می‌بینیم یا انگلیس بازی دوم؟ مردم در انگلیس بی‌رحمانه به تیمی که مقابل امریکا بازی کرد حمله می‌کنند و اصلاً به گرت ساوت‌گیت خوشبین نیستند. به نظر هم نمی‌آید انگلیس باز هم مدعی قهرمانی باشد، اما حداقل انتظار می‌رود با شکست ولز به‌عنوان صدرنشین از گروه راهی مرحله بعد شود.
خیلی از هواداران سه‌شیر از شکست ولز مقابل ایران خوشحال شدند اما چند ساعت بعد بخشی از هواداران انگلیس بعد از تساوی کسالت‌آور با امریکا بازیکنان خودی را هو می‌کردند. ضربه کریستین پولیشیچ که به تیرک دروازه انگلیس خورد، بهترین موقعیت بازی بود و انگلیس که قدرت هجومی خود را در بازی با ایران به رخ کشیده بود، فرصت صدرنشینی بعد از دو بازی و راحت کردن خیال خود از صعود را از دست داد.
گرت ساوت‌گیت انکار کرد بازیکنانش در خروج از زمین هو می‌شدند اما مربی انگلیس نمی‌تواند نیاز شدید تیمش به تلاش بیشتر در بازی امشب را منکر شود. تساوی هم برای صعود قهرمان جام جهانی 1966 کافی است -اگرچه حس بدی را در مورد این تیم در بقیه تورنمنت ایجاد می‌کند- ضمن اینکه در این صورت آمار تنها یک برد در 9 بازی آخر انگلیس به نامش ثبت می‌شود. این تیم در 6 بازی‌اش در لیگ ملت‌های اروپا برابر آلمان، ایتالیا و مجارستان بردی نداشت.
آخرین مسابقه
اکتبر 2010 در دیداری دوستانه، انگلیس موفق شد ولز را 3 بر صفر شکست دهد. کالورت لوین، کودی و اینگز در آن دیدار گل زدند.
مصدومان و محرومان
وین هنسی سنگربان ولز که در دیدار مقابل ایران به‌دلیل خطا روی مهدی طارمی اخراج شد، در آخرین دیدار مرحله گروهی غایب خواهد بود. جیمز مدیسون هنوز مصدوم است و نمی‌تواند در ترکیب انگلیس در نبرد بریتانیایی قرار بگیرد.

آمار

 تیم‌های بریتانیایی انگلیس و ولز 17 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سه‌‌شیرها 12 برد داشته‌اند، 3 بازی را ولز برده و 2 بازی‌شان هم مساوی شده است. اولین بازی‌شان هم سال 1953 برگزار شد.
   آخرین برد ولز مقابل انگلیس به 38 سال قبل برمی‌گردد. بعد از پیروزی در آن بازی دوستانه، ولز 6 بازی متوالی را به سه‌‌شیرها باخت.
  انگلیس 3 مرتبه در مرحله گروهی حذف شده است و آخرین مرتبه این اتفاق سال 2014 رخ داد.
   ولز هیچ‌گاه در مرحله گروهی هیچ تورنمنت بزرگی حذف نشده است، اما به نظر می‌رسد این مرتبه حفظ رکورد سخت باشد. در یک جام‌جهانی و دو جام ملت‌های اروپا راهی دور حذفی شده‌اند.
  هری کین که در 2 بازی نخست انگلیس گلی به ثمر نرسانده است، دوره قبل با 6 گل آقای‌گل شد. کاپیتان سه‌شیرها در روسیه در همان 2 بازی نخست 5 گل زد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/21/635097/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها