اخبار


استادیوم‌های قطر، الگویی برای نوآوری و پایداری
هزاران نفر از هواداران فوتبال از سراسر جهان یک‌جا جمع شده‌اند تا شاهد برگزاری یک‌ماهه جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر باشند. قطر اولین میزبان عربی جام‌جهانی است، جایی که نوآوری و پایداری در قلب این تورنمنت قرار دارد. در همین راستا شورای توسعه و نوآوری تحقیقات قطر وبیناری را تحت عنوان «نوآوری در عمل» برگزار کرد و بررسی اینکه هواداران و تماشاگران قطر ۲۰۲۲ انتظار چه نوآوری‌هایی را دارند در دستور کار این وبینار بود. قطر در این رویداد در خنک کردن ورزشگاه‌ها خلاقانه عمل کرده و استادیوم‌ها نمونه کاملی از معماری برجسته است. این سیستم خنک‌کننده برای اولین بار در جریان افتتاحیه استادیوم بین‌المللی خلیفه در سال 2017 به نمایش گذاشته شد و تکنیک آنها در طراحی ورزشگاه به نحوی بود که حداکثر صندلی‌ها در سایه قرار بگیرند. همچنین تطبیق طبقات صندلی بر اساس دمای هوا و استفاده از حباب ریز آب  از دیگر تکنیک‌هایی بود که قطر استفاده کرد. قطر از زمانی که در سال ۲۰۱۰ اعلام شد میزبان این رویداد بزرگ خواهد بود، شروع به ساخت اولین ورزشگاه‌ها با هوای مطلوب در جهان کرد.

قهرمان بوکس جهان، مسی را تهدید کرد
لیونل مسی، ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار این تیم مقابل مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲ گلزنی کرد تا آرژانتین این دیدار را با پیروزی 2-0 سپری کند و همچنان رؤیایش را برای قهرمانی در جام جهانی زنده نگه دارد. با این حال ویدیویی جنجالی از خوشحالی مسی و هم‌تیمی‌هایش بعد از این برد در رختکن منتشر شده و عده‌ای بر اساس این ویدیو ستاره آرژانتینی را متهم به توهین به شیئی که ظاهراً لباس تیم ملی مکزیک یا پرچم این کشور است، کرده‌اند. در این ویدیو مسی در حین آواز خواندن و تلاش برای درآوردن استوک‌های ورزشی خود ظاهراً به این شیء سبز رنگ که بیشتر شبیه به پیراهن تیم ملی مکزیک است و از دید برخی نیز می‌تواند پرچم کشور مکزیک باشد لگد می‌زند. پس از این اتفاق کانلو آلوارز، قهرمان مکزیکی چند دوره رقابت‌های جهانی بوکس در واکنش به این ویدیو حتی مسی را به‌خاطر بی‌احترامی به پرچم کشورش تهدید به برخورد کرده است. آلوارز در توئیت تهدیدآمیزش علیه مسی در تفسیر خودش از این واقعه نوشت: «آیا شما هم می‌بینید که مسی دارد زمین را با پیراهن و پرچم ما تمیز می‌کند. او بهتر است دعا کند من گیرش نیاورم. وقتی من به آرژانتین احترام می‌گذارم او هم باید به مکزیک احترام بگذارد. صحبت من درباره کلیت یک کشور نیست بلکه درباره گندی است که مسی زد!» با این حال هواداران تیم ملی آرژانتین از زدن چنین اتهامی به مسی متعجب شدند.

پیروزی مراکش پس از 24 سال در جام جهانی
مراکشی‌ها که ششمین دوره حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کنند، دست به کار بزرگی زدند و با نتیجه 2-0 از سد بلژیک گذشتند تا برای سومین بار در ادوار این رقابت‌ها به پیروزی دست یابند. آخرین برد مراکش در جام جهانی به سال 1998 و برتری 3-0 مقابل اسکاتلند مربوط می‌شد. نکته جالب اینکه هر سه برد مراکش در جام جهانی مقابل تیم‌های اروپایی بوده است. (1986 برتری 3-1 مقابل پرتغال / 1998 برتری 3-0 مقابل اسکاتلند / 2022 برتری 2-0 مقابل بلژیک)

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/21/635100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها