عبداللهی، سرمربی تیم ملی تکواندو لبنان در گفت‌و‌گو با «ایران»از مسابقات جهانی می گوید

از نتیجه تیم ملی در مکزیک خجالت می‌کشم


فائزه زمانی/ ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی مکزیک را قابل قبول نمی‌داند.فرزاد عبداللهی که این روزها هدایت تیم ملی تکواندو لبنان را برعهده دارد معتقد است نتیجه تیم ملی نه تنها در مسابقات جهانی که در مسابقات قهرمانی آسیا هم قابل قبول نبوده است و چنین نتایجی مسیر بازگشت تکواندو ایران را به روزهای اوجش طولانی‌تر می‌کند.او در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی مکزیک را قابل قبول نمی‌داند: «عملکرد ملی پوشان نه تنها در مسابقات مکزیک که حتی قبل از آن در مسابقات قهرمانی آسیا هم قابل قبول نبود.خیلی‌ها از من می‌پرسند که چرا تیم ملی چنین نتیجه‌ای گرفت، اما من نمی‌دانم در جوابشان چه بگویم و واقعاً خجالت می‌کشم.
تمامی ملی‌پوشان تلاش کردند و تا لحظه آخر جنگیدند و هیچ کسی در شیاپ چانگ کم نگذاشت اما اشتباهاتی داشتیم که باید برطرف شود. برای مثال در مواقعی اشتباه کارت کشیدیم که اکثر این کارت‌ها در راند اول کشیده شد و باعث شد کارتمان بسوزد و در ادامه نتوانیم از آن استفاده کنیم.»
عبداللهی معتقد است حضور 2 مربی در کادر فنی برای 8 بازیکن کم است: «کادر فنی 2 نفره با 8 بازیکن واقعاً کم است.مهدی حاجی موسایی قهرمان جوان عزیزمان در بازی مقابل چین حدود 120 ضربه پای راست زد و فقط 4 ضربه با پای چپ زد که این موضوع نشان‌دهنده این است که در این مدت روی این جوان و ضعف‌هایش بدرستی کار نشده است.من تمام بازی‌ها را لحظه به لحظه دیدم و حتی در خلال بازی حاجی موسایی شنیدم که مربی حین بازی از او می‌خواست که با پای عقب ضربه بزند اما او به پای عقبش اعتماد نداشت. هرمربی ای که هدایت تیم ملی را به عهده می‌گیرد فکر می‌کند خداست. مگر می‌شود دو مربی بتوانند 8 بازیکن را زیرنظر بگیرند.حداقل هر دو وزن نیاز به یک مربی دارد.تیم ملی باید یک سرمربی و چهاریا پنج مربی از قهرمانان سابق یا مربیان موفق در لیگ داشته باشد که هر مربی 2 وزن را زیر نظر بگیرد. اگر می‌خواهیم با علم جلو برویم نمی‌شود تمرینی که برای وزن یک درنظر گرفته می‌شود برای وزن 8 هم به کار برد.به خدا من دلسوز تکواندو هستم و با وجود اختلاف ساعت لبنان با مکزیک بازی‌ها را تماشا می‌کردم و با هرضربه بالا و پایین می‌پریدم. الان هم قصد کوبیدن تیم را ندارم و انتقاداتم در راه پیشرفت تیم است. تیم‌هایی که قبلاً مدعی نبودند در حال حاضر پیشرفت کرده و مدال می‌گیرند و روزبه روز اعتماد به نفسشان بیشتر می‌شود و این ماییم که با چنین نتایجی روز به روز اعتماد به نفسمان کمتر و برگشت به روزهای اوجمان سخت‌تر می‌شود.» سرمربی تیم ملی لبنان ادعای کادرفنی ایران مبنی بر جوانگرایی را اشتباه می‌داند: «همه کشورها با تیمی جوان پا به این مسابقات گذاشته بودند و فقط ما نبودیم که تیمی جوان داشتیم.اگر بعضی ادعای جوان‌گرایی دارند پس چرا سجاد مردانی را در ترکیب قرار دادند. سجاد و بقیه بازیکنان در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و بهترین‌های ایران به این مسابقات اعزام شدند بنابراین جوانگرایی صورت نگرفته است و ترکیب تیم براساس مسابقات انتخابی چیده شده است.» ملی پوش سابق تکواندو معتقد است بانوان به خودباوری بیشتری برای کسب مدال جهانی نیاز دارند: «من شناخت خوبی از تیم ملی بانوان ندارم اما بانوان ما چندماه پیش قهرمان آسیا شدند و این تیم باید حفظ می‌شد و حتماً باید مبینا نعمت‌زاده در ترکیب قرار می‌گرفت. همچنین اعزام مهلا مؤمن‌زاده بعد از مصدومیت و دوری طولانی مدت اشتباه بود و ایشان باید ابتدا در چند تورنمنت حضور پیدا می‌کرد و بعد به قهرمانی جهان اعزام می‌شد. حتی می‌توانستیم در وزن ایشان اعزامی نداشته باشیم و در دیگر وزن‌ها از نفراتی مثل اساسه استفاده کنیم.اما به هرحال چیزی از شایستگی‌های بانوانمان کم نشد و امیدوارم در مسابقات جهانی 6 ماه آینده بتوانند خودشان را ثابت کنند چون بهترین‌های آسیا هستند و فقط کمی به خودباوری نیاز دارند.» او درباره ادامه همکاری فدراسیون با بیژن مقانلو گفت:«من درجایگاهی نیستم که بخواهم درباره ادامه همکاری فدراسیون با مقانلو نظر بدهم اما کمیته فنی باید بابت انتخاب کادر فنی پاسخگو باشد.بالاخره فدراسیون همه امکانات را در اختیار این تیم گذاشته بود اما نتیجه خوبی حاصل نشد. واقعاً تیم خوبی داریم و حالا کمیته فنی و کادر فنی باید پاسخگو باشند.»
عبداللهی که این روزها هدایت تیم ملی لبنان را برعهده دارد، از شرایطش در این تیم می‌گوید: «من شرایط خوبی در تیم ملی لبنان دارم و اینجا واقعاً حالم خوب است.در این یک سالی که اینجا بودم مدال‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا و باقی مسابقات گرفتیم و تمام تلاشم را می‌کنم که روز به روز از نظر علمی، فنی و تجربه پیشرفت کنم و علی رغم اینکه در کشور خودم از من حمایت نشد جا دارد از رئیس فدراسیون لبنان بابت حمایت همه جانبه‌اش تشکر کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/22/635102/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها