در کلمبیا باید منتظر معرفی قهرمانان جدید بود

زارع: معتمدی، غایب بزرگ ما در جهانی است


پریسا غفاری / تیم ملی وزنه‌برداری مردان و زنان کشورمان در قالب سه گروه عازم رقابت‌های جهانی کلمبیا می‌‌شوند. این رقابت‌ها روزهای 19 و 20 آذر برگزار می‌‌شود که حافظ قشقایی وزنه‌بردار دسته 67 کیلوگرم همراه با بهداد سلیمی سرپرست تیم و سعید علی حسینی سرمربی، روز شنبه 12 آذرماه تهران را به مقصد استانبول و بوگوتا ترک می‌‌کنند. گروه 13 نفره دوم میرمصطفی جوادی، کیانوش رستمی، رضا دهدار، الهه رزاقی، پریسا نورعلی، سیده الهام حسینی و زینب شیخ ارباب دو روز بعد  راهی می‌‌شوند. گروه آخر مهدی کرمی، علی داوودی و آیت شریفی نیز روز 18 آذر پرواز کرده و به سایر اعضای تیم ملحق می‌‌شوند. بر این اساس تیم ملی در حالی به کلمبیا می‌‌رود که رسول معتمدی، مرد طلایی خود را به همراه ندارد چرا که او به علت آسیب دیدگی نمی‌تواند وزنه‌برداران را همراهی کند.
بهمن زارع عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری که از نزدیک عملکرد ملی‌پوشان کشورمان را در آخرین رکوردگیری مشاهده کرد، با توجه به مسابقات جهانی می‌‌گوید: «حدنصاب‌های نسبتاً خوبی از سوی ملی‌پوشان در این رکوردگیری به ثبت رسید که حاکی از آمادگی خوب و تمرینات مطلوب آنان در اردوها بود. با توجه به این آمادگی اکنون کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون باید این ملی پوشان را از نظر روحی و انگیزشی برای شرکت در این رویداد مهم آماده کنند.»
او با اشاره به شرکت نزدیک به ۷۰۰ وزنه‌بردار دختر و پسر در رقابت‌های جهانی کلمبیا تأکید می‌‌کند: «بی شک رقابت در پیکارهای جهانی کلمبیا بسیار سخت خواهد بود و با توجه به تغییر اوزان المپیکی از سوی فدراسیون جهانی منتظر جابه‌جایی قهرمانان کشورهای مختلف در اوزان جدید باید باشیم.» سرمربی اسبق تیم ملی ایران به زمان باقی مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز اشاره می‌‌کند: «کادر فنی نزدیک به ۲۰ ماه زمان دارد که با برنامه‌ای مناسب زمینه حضور تمامی ملی‌پوشانی که شانس حضور در این بازی‌ها را دارند فراهم کند. شماری از آنها از تجربه کافی حضور در رقابت‌های مختلف برخوردارند و برخی دیگر جوانان جویای نامی هستند که قصد دارند خود را در انتخابی‌ها به جهانیان بشناسانند و این فرصت را پیدا کنند که در بازی‌های المپیک نیز شرکت کنند.» زارع در باره حذف حسین سلطانی ملی‌پوش سابق دسته ۸۱ کیلوگرم پس از رکوردگیری می‌‌گوید: «در صورتی که سید مصطفی جوادی به یک وزن بالاتر می‌‌رفت، مطمئناً سلطانی می‌‌توانست یکی از نفرات اعزامی به کلمبیا باشد ولی با وجود جوادی در این وزن جایگاهی برای سلطانی نخواهد بود. کادر فنی با توجه به اینکه جوادی و حتی حافظ قشقایی می‌‌توانند در اوزان خود به تک مدال‌هایی در حرکت دو ضرب دست یابند نام این دو وزنه‌بردار را در فهرست تیم اعزامی گذاشت و بر نام سلطانی خط کشیدند.»اما او با ابراز تأسف از مصدومیت رسول معتمدی ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان بیان می‌‌کند: «غایب بزرگ تیم ایران دراین مسابقات، معتمدی است که متأسفانه دچار مصدومیت شد. آسیب‌دیدگی در وزنه‌برداری وجود داشته و وجود خواهد داشت. با وجود این امیدوارم این وزنه‌بردار هر چه زودتر با رهایی از بند مصدومیت بتواند خود را برای شرکت در دیگر انتخابی‌های المپیک پاریس آماده کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/22/635104/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها