اخبار



نخستین نایب قهرمانی کوراش ایران در جهان
با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان که از صبح روز شنبه ۵ آذر در پونام هند آغاز شده بود، کاروان کوراش ایران با کسب ۱۳ مدال مختلف شامل ۶ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز، در مجموع به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. همچنین به تفکیک تیم مردان و زنان هر کدام در بخش خود نیز به‌عنوان دومی تیمی دست یافتند. این برای نخستین بار است که کوراش ایران به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا می‌کند.همچنین تا پیش از این پیکارها، زنان ایران موفق به کسب مدال طلای جهان نشده بودند اما در این دوره و برای نخستین بار در تاریخ، کاروان ایران به ۳ مدال طلای بخش زنان دست یافت.

10 مدال سهم کاراته کاهای ایران در مسکو
کاراته کاهای ایرانی در مسابقات جایزه بزرگ مسکو به یک طلا، 5 نقره و 4 برنز رسیدند. این مسابقات از 4 آذر با حضور 600 کاراته کا از 16 کشور جهان برگزار شد.در پایان این مسابقات در فینال تمام ایرانی وزن منفی 50 کیلوگرم سارا بهمنیار موفق به شکست معصومه محسنیان شد. همچنین امیر مهدی‌زاده کاراته کا وزن منفی 67 کیلوگرم، علیرضا حیدری ملی پوش وزن منفی 75 کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن منفی 68 کیلوگرم و آتوسا گلشادنژاد در وزن منفی 61 کیلوگرم با قبول شکست مقابل حریفان خود به برنز رسیدند. لیلا برجعلی ملی پوش وزن مثبت 68 کیلوگرم مقابل حریف تونسی، مهدی خدابخشی مقابل کاراته کا قزاقستانی، محمود نعمتی مقابل حریف آذربایجانی و فاطمه سعادتی مقابل میزبان نتیجه را واگذار کرده و به نشان نقره بسنده کردند. به این ترتیب نمایندگان کاراته ایران در این مسابقات درمجموع به 10 مدال دست یافتند. همچنین جوایز در نظر گرفته شده در بخش کاتا و کومیته انفرادی برای نفر اول 5هزار دلار، نفر دوم 2 هزار دلار و نفر سوم هزار دلار و در بخش کاتا تیمی هزار و 500 دلار برای تیم اول در نظر گرفته شده است.

حسینی سرپرست فدراسیون بوکس شد
بعد از برکناری حسین ثوری از ریاست فدراسیون بوکس، وزارت ورزش و جوانان روح‌الله حسینی را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی کرد. حسینی المپین و قهرمان سابق بوکس آسیا است که سابقه نایب رئیسی فدراسیون، مدیریت تیم‌های ملی، ریاست کمیته فنی و همچنین عضویت 4 ساله در کمیته مسابقات آسیا را در کارنامه دارد. حسینی بعد از رقابت با حسین ثوری در انتخابات فدراسیون بوکس، با اختلافی بسیار کم صندلی ریاست فدراسیون را از دست داد تا این صندلی به رقیب او ثوری برسد. حالا با پناهندگی ثوری به اسپانیا، وزارت ورزش حسینی را برای سرپرستی این رشته انتخاب کرده تا شاید با این انتخاب بتوان به آینده بوکس امیدوارتر بود.

پیکان 13 آذر راهی برزیل می‌شود
تیم والیبال پیکان بامداد 13 آذر برای حضور در رقابت های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان به برزیل می‌رود. رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان 2022 طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ آذرماه در شهر بتیم برزیل برگزار می‌شود و تیم والیبال پیکان قهرمان آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند.اعضای تیم پیکان بامداد یکشنبه هفته آینده از مسیر دوحه، به شهر سائوپائولو پرواز می‌کنند و از آنجا به شهر بلوهوریزنته می‌روند. پیکانی‌ها با تعطیلی لیگ برتر، هر روز، دو جلسه تمرینی انجام می‌دهند. پیمان اکبری هم فردا در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران جواب می‌دهد. تیم والیبال پیکان در گروه B قهرمانی باشگاه‌های جهان با ایتامبه میناس برزیل نایب قهرمان امریکای جنوبی و ترنتینو ایتالیا نایب قهرمان اروپا مسابقه می‌دهد، البته بازی افتتاحیه رقابت‌ها سهم پیکان است که 30 دقیقه بامداد 17 آذرماه به وقت تهران مقابل ایتامبه میناس برزیل برگزار می‌شود.

شرایط مطلوب کیانوش برای کلمبیا
شرایط مطلوب کیانوش رستمی در تمرینات موجب شد کادر فنی تیم‌ملی وزنه‌برداری موافقت خود را با اعزام این وزنه‌بردار به رقابت‌های جهانی کلمبیا اعلام کند. رستمی که همانند گذشته تمرینات خود را به تنهایی انجام می‌دهد، میزان آمادگی‌اش به گونه‌ای بود که کادر فنی بدون آنکه این وزنه‌بردار در رکوردگیری شرکت کند، نامش را در ترکیب تیم‌ملی قرار دادند. او در تمرینات به حد نصاب مجموع ۳۸۰ کیلوگرم در دسته ۸۹ کیلو رسیده که این رکورد برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی در رقابت‌های جهانی کلمبیا کافی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/22/635106/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها