دیگه چه خبر؟


ترور و شهادت یک بسیجی در اصفهان
 خبر اول اینکه،سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شهادت رضا داستانی از بسیجیان فعال اصفهان در اقدام تروریستی در این شهر خبر داد. مطابق اطلاعیه سپاه استان اصفهان صبح  دوشنبه «رضا داستانی» از بسیجیان فعال، شجاع و دریادل اصفهان بوده است که طی یک اقدام تروریستی در این شهر به شهادت رسید. همچنین در این اطلاعیه آمده است: «این جنایت تروریستی در حالی صورت گرفت که این رزمنده بسیجی در حال عزیمت به محل کار خود بوده است.»
در بیانیه سپاه استان اصفهان همچنین تأکید شده است که شناسایی و دستگیری عوامل ترور این بسیجی شهید در دست اجراست.
گفتنی است در حادثه تروریستی قبل در اصفهان نیز که اواخر آبان‌ماه گذشته رقم خورد، دو نفر از نیروهای بسیجی و یکی از فرماندهان یگان‌های ویژه فراجا به شهادت رسیده بودند که همه عوامل ترور این شهیدان دستگیر شدند.

تشییع پیکر 4 شهید مدافع حرم تازه تفحص شده در قم
 خبر دیگر اینکه،پیکرهای تازه تفحص شده چهار شهید مدافع حرم روز گذشته با حضور مردم مؤمن و انقلابی قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد. به گزارش ایرنا، پیکرهای این شهدا که از تیپ‌های فاطمیون و زینبیون هستند در روزهای اخیر در مناطق عملیاتی سوریه تفحص شده‌اند.
در آیین تشییع که با حضور پرشور مردم قم و شیعیان افغانستانی و پاکستانی برگزار شد، پیکر شهید مدافع حرم «سیدحسین حسینی» از شهدای مدافع حرم فاطمیون و پیکرهای شهیدان «سید محمد قیصر»، «سیدابرار حسین» و «سیدمدثر حسین» از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون تشییع شد.  
پیکرهای مطهر این چهار شهید مدافع حرم پس از تشییع و طواف گرد مضجع نورانی حضرت معصومه(س)‌، برای تدفین به قطعه ۳۱ بهشت معصومه قم انتقال داده شد. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ نیز در حرم مطهر بر پیکر شهدا نماز خواند.

 نسخه مسلحانه اسرائیلی‌ها برای تجزیه‌طلبان
 شنیدیم که، شبکه 14 رژیم صهیونیستی در یک برنامه تلویزیونی با دعوت از افسر پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از او خواست تا نظر خود را در مورد این گذاره که «ملت ایران مشغول حکومت خود شده‌اند» بگوید. «مردخای کدار» در این برنامه اما پاسخی قابل تأمل داد و با رد کردن موجودیتی به نام «ملت ایران» مدعی شد: «چیزی به‌ نام «ملت ایران» وجود ندارد، چیزی که هست شهروندانی هستند که متعلق به قومیت‌های مختلف هستند. آنها احساس ملت ندارند و آنچه که ما امروز می‌بینیم دقیقاً همین ماجراست».  
وی درحالی که پرچم گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب الاحوازیه در کنار پرچم رژیم صهیونیستی پشت سرش بود به آن اشاره کرد و با نام بردن از قومیت‌های مختلف ایرانی گفت: باید همه اقلیت‌های خواهان استقلال را مسلح کرد، آموزش و پول داد. این همان چیزی است که کشور را تجزیه خواهد کرد. سقوط ایران دقیقاً همان چیزی است که به نفع بازی ماست. اگر کشور ایران سقوط کند تمام صف‌آرایی که اطرافش درست کرده هم سقوط خواهد کرد که شامل عراق، سوریه، لبنان، یمن و همچنین غزه است» در دو ماه گذشته مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی و فارسی‌زبان بیگانه به‌صراحت از مخالفت خود با موجودیت «ایران یکپارچه و قدرتمند» سخن گفته‌اند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی ایذه
 با خبر شدیم که،رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز گفت: میثم پیرفلک (پدر شهید کیان پیرفلک) که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود اینتوبه شده(لوله‌گذاری برای تنفس بهتر) و در بخش مگا آی سی یو بستری است.
به گزارش ایرنا، ۲ مصدوم مرد این حادثه نیز که از ناحیه شکم و ران مصدوم شده بودند، همچنان تحت بستری و درمان قرار دارند. ۶ مرد که در این حادثه تروریستی از نواحی قفسه سینه، پای چپ، بینی و سر آسیب دیده و یک زن نیز با اصابت تیر به مچ دست مصدوم شده بود تاکنون از بیمارستان مرخص شدند.
۲ نفر از مصدومان این حادثه تروریستی نیز سرپایی درمان شده بودند. در حادثه تروریستی ایذه که در ۲۵ آبان رخ داد، هفت نفر به شهادت رسیده بودند.

عقب‌نشینی زیباکلام از ادعای بدون سند
 دست آخر اینکه،دو روز قبل صادق زیباکلام طی پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد ضمن انتقاد از رئیس دولت قبل، مدعی کشته شدن 400 نفر در جریان اعتراضات آبان ماه 98 در ایران شده بود. پس از طرح این ادعا، وی شامگاه یکشنبه از سوی قوه‌قضائیه احضار شد و صبح دیروز به دادسرا مراجعه کرد.
زیباکلام پس از مراجعه، عصر دیروز در صفحه مجازی خود ضمن اذعان به نداشتن هیچ منبع و مأخذ موثق پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان آبان ماه 98، گفت: لازم می‌دانم در خصوص رقم کشته‌شدگان، این توضیح را بدهم که بنده هیچ منبع و مأخذ موثقی پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم.
رقم ذکرشده در پست دیروز، صرفاً بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، مسموعات در فضای مجازی و گفته‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بود. من خودم شخصاً هیچ علم و اطلاع موثقی از آمار کشته‌شدگان ندارم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/23/635110/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها