هنرمندان در فضای مجازی


ضرر یکصد میلیون ‌دلاری کمپانی دیزنی از فروش انیمیشن «دنیای عجیب»،  نصب هفت تندیس‌ از مشاهیر و مفاخر شعر و ادب فارسی کشورمان در خیابان کریم‌خان و پایان فیلمبرداری مجموعه‌ای پلیسی که قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود از جمله خبرهایی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

ضرر دنیای عجیب برای دیزنی!
«دنیای عجیب» دیزنی جدیدترین انیمیشن این کمپانی، در تعطیلات ۵ روزه عید شکرگزاری امریکایی‌ها و با نمایش در ۴۱۷۴ سالن سینما تنها ۱۸.۶ میلیون دلار فروخت تا خیلی کمتر از پیش‌بینی فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری ظاهر شود.این فروش بدترین تجربه برای دیزنی در افتتاحیه یکی از فیلم‌هایش است. به گفته تحلیلگران این فیلم حداقل ضرری ۱۰۰ میلیون دلاری را تجربه خواهد کرد؛ مگر اینکه فروشش بالا برود که با توجه به نقدهای متوسط و استقبال کم تماشاگران امری بعید است. از آنجا که این فیلم با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری تولید شده و ده‌ها میلیون دلار هم هزینه‌های بازاریابی و توزیع جهانی آن بوده باید حداقل ۳۶۰ میلیون دلار بفروشد تا ضرر نکند.«دنیای عجیب» اکنون جدیدترین تجربه ناموفق دیزنی محسوب می‌شود که مدتی است روندی تیره و تار را طی می‌کند و مدت‌هاست استانداردهای طلایی‌اش مؤثر نمی‌افتد.

تندیس مشاهیر در خیابان کریم‌خان
هفت تندیس نیمکت‌نشین از مشاهیر و مفاخر شعر و ادب فارسی کشورمان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در راسته انتشاراتی‌های خیابان کریم‌خان زند جانمایی و نصب شد. از دیگر مزایای این اقدام دسترسی آسان به بارکد کی یو آر، کد اطلاع‌رسانی آثار نظم و نثر این شعرا و مفاخر در سایت گنجور است. هدف از انتخاب این مسیر آشنایی شهروندان با دیگر راسته‌های فرهنگی پایتخت بوده و در جانمایی‌ها نیز سعی شده تا تندیس‌ها به صورت موضوعی در مقابل انتشاراتی‌ها نصب شود. تندیس سعدی، مولانا، حافظ، خیام، سنایی، فردوسی و تندیس نظامی گنجوی در مسیر این خیابان نصب شده است.

سریال پلیسی «شهباز» در راه تلویزیون
تصویربرداری سریال تلویزیونی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علینقی‌پور برای پخش از شبکه پنج سیما به پایان رسید. این سریال به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. این مجموعه تلویزیونی درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمان برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آنها سوء‌استفاده شده و مورد طعمه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد.  در مجموعه تلویزیونی «شهباز» هنرمندانی نظیر آرش مجیدی، علیرضا آرا، رضا داوودنژاد، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، فاطیما بهارمست، غزال نظر، سیروس همتی، پاوان افسر، فیلیپ ساپرکین، یوفی تیان و... نقش‌آفرینی می‌کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8065/24/635121/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها