اخبـــــار



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد
رشد ۵ درصدی ترافیک داخلی در سه روز اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد 5 درصدی ترافیک داخلی کشور در سه روز اخیر، گفت: شبکه ارتباطی کشور از پایداری بسیار خوبی برای میزبانی از عزاداران حسینی برخوردار است.
به‌گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: برگزاری آنلاین مراسم‌های عزاداری محرم، ترافیک داخلی کشور را در سه روز اخیر به میزان متوسط ۵ درصد رشد داده است. به‌نظر می‌رسد این رشد در روزهای آتی قابل‌توجه‌تر هم باشد.
او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه ارتباطی کشور از پایداری بسیار خوبی برای میزبانی از عزاداران حسینی برخوردار است.
همچنین جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری مجموعه برنامه‌های ویژه دهه اول محرم از رهگذر فضای مجازی تحت عنوان «مهر محرم» در حوزه ارتباطات خبر داد.
گفتنی است برنامه‌های وزارت ارتباطات در اقامه عزای حضرت سیدالشهدا با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، شامل استفاده از بستر پلتفرم‌های فضای مجازی می‌شود. در این برنامه‌ها از شاعران آیینی سراسر کشور دعوت شده است تا جدیدترین و تأثیرگذارترین سروده‌های عاشورایی خود را اجرا کنند.


با شیوع کرونا
حجم بازار کتاب دیجیتال ۳ برابر شد

«با توجه به افزایش استفاده مخاطبان از پلتفرم‌های نشر دیجیتال همزمان با شیوع کرونا در کشور سند ساماندهی و توسعه نشر دیجیتال در کشور به‌عنوان راهبردی اساسی در راستای توسعه این صنعت تهیه و تصویب می‌شود.»
به‌گزارش «ایران» امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان مطلب فوق گفت: کتاب‌های الکترونیکی و کتابخوان‌های دیجیتال، حوزه چاپ و نشر کتاب کاغذی در ایران را مانند سایر کشورهای جهان دستخوش تحول کرده است که این مهم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش چشمگیری به‌دلیل حضور افراد در فضای مجازی و استفاده بیشتر از پلتفرم‌های آن نظیر پلتفرم‌های نشر دیجیتال، روبه‌رو بوده است. خوراکیان در خصوص تأثیر شیوع ویروس کرونا بر این صنعت تأکید کرد: در این بازه زمانی با رشد حدود سه برابری مراجعات کاربران به پلتفرم‌های کتاب دیجیتال مواجه بوده‌ایم که اتفاق خوبی برای اقتصاد و فرهنگ در این حوزه بوده است. معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این بازه تولیدات آماتوری کتاب دیجیتال بویژه کتاب صوتی و تدوین آن در مقایسه با تولید حرفه‌ای کتاب دیجیتال رشد بیشتری داشته است و همچنین براساس بررسی‌های میدانی انجام شده، در دوره شیوع ویروس کرونا با مراجعه بیشتر کاربران فارسی زبان از خارج از کشور مواجه بوده‌ایم که این به‌دلیل نبود پلتفرم تخصصی نشر کتاب دیجیتال در کشورهای همسایه دارای جمعیت فارسی‌زبان، نفوذ پلتفرم‌های محتوایی از جمله پلتفرم‌های نشر کتاب در لایه‌های عمیق اجتماعی کشورهای همسایه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7428/17/552523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها